شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
باید برای شکل دادن به آینده، کتاب خواند/ پایان‌نامه‌ها با موضوع دفاع مقدس و مقاومت حمایت می‌شوند

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اعلام کرد: این نهاد از پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا با موضوع دفاع مقدس و مقاومت حمایت می‌کند.

سردار محمدقاسم ناظر مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در خصوص حضور انتشارات سرو در  نمایشگاه کتاب 1402، اظهار کرد: انتشارات سرو وابسته به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ۴۵ عنوان کتاب در نمایشگاه حضوری و ۷۳ عنوان کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب حاضر شده است.

وی با بیان اینکه باید هرساله در نمایشگاه کتاب نسبت به سال قبل حضور باعظمت‌تر، مفیدتر و مؤثرتری داشته باشیم، افزود: باید برای شکل دادن آینده کتاب خواند و تأکیدات رهبر معظم انقلاب و مسئولان حوزه کتاب نشان می‌دهد، کتاب می‌تواند راهنمای ما در همه حوزه‌ها باشد.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأکید کرد: اگر ما سطح اطلاعات خود را بالا نبریم و نتوانیم از کتاب‌های موجود استفاده کنیم، از برخی موضوعات در اذهان خود مغفول خواهیم ماند، که بخش مهمی از این کتاب‌ها که باید خوانده شود مربوط به تاریخ کشور است.

ناظر با اشاره به اهمیت دفاع مقدس در بین کتاب‌های موجود ادامه داد: به دلیل اینکه دفاع مقدس هشت سال طول کشیده و الان ۳۵ سال از پایان جنگ می‌گذرد و با توجه به لزوم پرداختن موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و ارزش‌های حاضر در دفاع مقدس و اتفاقات رخ داده در بعد مدیریت، نظامی، عمومی و اجتماعی باید کتاب‌های بیشتری در این حوزه نوشته شود.

وی در خصوص راه‌های رشد نشر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: باید از ناشران، نویسندگان و کسانی که در حوزه ادبیات دفاع مقدس فعالیت می‌کنند، حمایت کنیم، همچنین ما بر حسب وظیفه خود اعلام کردیم از همه پایان‌نامه‌هایی که در موضوع دفاع مقدس و مقاومت ارائه دهند حمایت می‌کنیم و سعی می‌کنیم این آثار را تبدیل به کتاب کنیم.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح کشور در شش‌هفت سال بیش از هفت هزار عنوان کتاب چاپ شده است، که کار بسیار خوبی است و بعدا هم باید از این کتاب‌ها به نحو دیگری بهره ببریم؛ یعنی آثار دفاع مقدس را به کتاب ختم نکنیم، در این حوزه فیلم و آثار هنری کوتاه تولید شود تا دانش‌آموزان و دانشجویان از این آثار بهره ببرند و همه باید در این حوزه فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: شاید کتاب آن‌طور که باید مورد استقبال قرار نگیرد و لازم است از کتاب‌ها آثار هنری کوتاه ساخته شود تا این بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

گفتنی‌است سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها