سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
برنامه تلویزیونی با محوریت کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» ویژه ماه رمضان پخش می‌شود

با همکاری صدا و سیمای مرکز لرستان کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» نوشته مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان ویژه نوجوانان و دانشجویان بررسی و تحلیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در لرستان، نشست خبری، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با هدف تشریح برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان سه‌شنبه (۱۶ اسفندماه) در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام قدرتی با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، برنامه‌های فرهنگی و معنوی متعددی در مساجد و حسینیه‌های سراسر استان برگزار می‌شود، افزود: حضور جوانان و نوجوانان در مساجد به‌مناسبت ماه‌ مبارک رمضان، بهترین فرصت برای تدارک برنامه‌های فرهنگی است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه با همکاری گرو‌ه‌های مختلف برای ایام ماه رمضان برنامه‌ریزی‌های متعددی پیش‌بنی شده تا برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و معنوی به بهترین شکل اجرا شود، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در این ایام برگزار می‌شود، برنامه《شهر خوبی‌ها》است.
 
وی ادامه داد: این برنامه، با سه راهبردِ بسط و گسترش ایمان و معنویت در جامعه، حمایت و تقویت کنش‌های معنوی در جامعه و نشر خوبی‌ها، با محوریت عمل صالح برگزار می‌شود. 
 
وی با اشاره به اینکه محور برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان «عمل صالح» است، بیان کرد: تقویت ایمان و عمل صالح، فعال کردن مجموعه‌های مردمی، همگانی شدن برنامه‌ها، ارائه فرهنگ و تمدن بومی از دیگر اهداف طرح است.
 
حجت‌الاسلام قدرتی با بیان اینکه طرح «شهر خوبی‌ها» با محوریت عید نوروز، تبلیغ، رسانه، فرزندآوری و قرآن برگزار خواهد شد، اضافه کرد: اقدامات فرهنگی باید مردمی‌سازی شود تا تاثیرپذیری آن در جامعه نمود پیدا کند.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مردم ایران و به‌ویژه لرستان، مردمانی همدل و همراه هستند و همیشه کنار هم بوده و برای حال خوب یکدیگر از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند، افزود: رسانه‌ها در نشر این‌ خوبی‌های مردم باید تاثیرگذار باشند. در نظر است، در قالب برنامه‌های مختلف از‌جمله برنامه‌های  قرآنی  در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و محلات، نهاد‌ها و سازمان در دستور کار قرار گیرد؛ راهبردهای دیگر، بحث نقش بانوان در تبلیغ و نقش بانوان است.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: با همکاری سازمان صدا و سیمای مرکز لرستان کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» مقام معظم رهبری بررسی تحلیلی _ ایمانی انجام خواهد شد. در این برنامه، کارشناسان کلامی بر‌مبنای این کتاب، برای دو رده سنی مخاطب نوجوان و دانشجو  سخنرانی خواهند کرد.
 
حجت‌الاسلام قدرتی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا درباره مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی لرستان در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: سال گذشته سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز مشارکت خوبی در این نمایشگاه داشت. امسال نیز استان لرستان در برنامه‌های ملی سازمان در این نمایشگاه مشارکت خواهد داشت.
 
به گزارش ایبنا؛ جزخوانی‌های خانه‌ای، افطاری‌های بچه محله‌ای‌ها، افطاری‌های بچه محله‌ای در خانه‌های مادران و خانواده‌های شهدا، پخش فیلم‌های جشنواره عمار، برگزاری دوره توانمندسازی دختران حاج قاسم، برگزاری جشن تکلیف روزه اولی‌ها، برگزاری افطاری ویژه اقشار مختلف بانوان، اجرای طرح ۳۰ شب، ۳۰ صالح با محوریت نشر خوبی‌ها در محلات، مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه‌های اعلامی سازمان تبلیغات برای ایام ماه رمضان در لرستان است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها