چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
باید از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در توسعه فرهنگ‌ کتابخوانی استفاده کرد

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در سومین جلسه ستاد هشتمین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران بر بهره‌‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در امر توسعه کتابخوانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، سومین جلسه هم‌اندیشی ستاد هشتمین جشنواره پایتحت کتاب ایران، سه‌شنبه‌(9 اسفندماه) با حضور پیروز قادری، معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل، پرویز اشرافی، رئیس امور فرهنگی، فرشید مرامی، مسئول امور رویدادهای کتابخوانی و مسئول اجرایی هشتمین جشنواره «پایتحت کتاب ایران» و سایر اعضا در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
پیروز قادری، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در این جلسه زمینه‌سازی برای سوق دادن اقشار مختلف جامعه به سمت مطالعه را از اهداف طرح «پایتخت کتاب» عنوان کرد و گفت: با مهیا شدن زمینه مطالعه برای مردم جامعه بدون تردید شاهد افزایش دانش و آگاهی مردم خواهیم بود. کتاب فیزیکی، جایگزینی ندارد. 

وی افزود: این امر مهم، نیازمند عزم همگانی است؛ بنابراین باید از ظرفیت بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای تحقق این امر استفاده کرد. یکی از اقدامات موثر در برگزاری این رویداد فرهنگی، تقویت نهادهای مردمی در حوزه کتاب و کتابخوانی است که موجب رونق کتاب و کتابخوانی شده است. بحث نوشتن در حوزه مفاخر، تمدن، دانشنامه‌های مختلف مهم است و در بحث کتاب باید همه ارگان‌ها در کنار هم کار کنیم.

قادری بیان کرد: تفاوت جشنواره امسال با سال‌های قبل این است که قبلا طرح‌ها به‌صورت فیزیکی به دبیرخانه ارسال می‌شد، اما امسال همه فعالیت‌ها مجازی است.

در ادامه  این نشست، اشرافی، رئیس امور فرهنگی در این جلسه گفت: در ستاد هشتمین دوره جشنواره «پایتخت کتاب ایران» سعی بر این شده که از ظرفیت سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بیشتر استفاده شود. یکی از نکات مهم برای کسب عنوان «پایتخت کتاب ایران» این است، باید طرح‌هایی که در این جشنواره انتخاب و عملیاتی شده، استمرار پیدا کند. طرح‌ها باید تا بیستم فروردین‌ماه ارسال شود. اختتامیه این دوره از جشنواره همزمان با آغاز نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش ایبنا؛ فرشید مرامی، مسئول امور رویدادهای کتابخوانی و مسئول اجرایی هشتمین جشنواره «پایتحت کتاب ایران» نیز در این جلسه به توضیح مراحل ثبت طرح‌ها پرداخت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها