دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
برگزاری رویداد «چاپ تک» با هدف شناسایی و رفع چالش‌ها

رویداد «چاپ تِک» با هدف شناسایی و رفع چالش‌ها و نیازهای فناورانه صنعت چاپ در استان‌های تهران، قم و البرز برگزار می‌شود.

محمد سلامت، کارشناس صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اعلام خبر برگزاری رویداد «چاپ تِک»، گفت: این رویداد برنامه‌ای چالشی به شمار می‌آید که مرکز رشد فناوری‌های همگرا دانشگاه آزاد اسلامی قم با همکاری فعالان صنعت چاپ برگزار می‌کند.

وی افزود: محورهایی که برای چاپ تک در نظر گرفته شده، در زمینه صنعت چاپ شامل آموزش و توانمندسازی، بازاریابی، خدمات کسب و کار، تامین مالی و سرمایه‌گذاری، نوآوری و فناوری، زنجیره تامین، زیرساخت و پلتفرم‌ها و فنی و مهندسی است.

سلامت با بیان اینکه فعالان چاپ باید چالش‌های موجود در هر یک از این محورها را شناسایی و به دبیرخانه رویداد ارائه دهند، عنوان کرد: در این زمینه چالش‌های بعد از جمع‌آوری شده در اختیار شرکت‌های فناور قرار می‌گیرد و فناوران براساس چالش طرح خود را ارائه می‌دهند، سپس راهکار در اختیار صنعتگر قرار داده می‌شود تا با عقد قرارداد با شرکت‌های فناور نسبت به رفع مشکلاتش اقدام کند.

وی بیان کرد: تاکنون چالش‌های درخور توجهی در موضوعات تامین سرمایه، آموزش، پلتفرم و .. به دبیرخانه رسیده است و امیدواریم که فعالان صنف چاپ و دانشگاه استقبال بیشتری از آن داشته باشند.

سلامت همچنین با اشاره به ضرورت برگزاری این رویداد، ادامه داد: صنعت چاپ یک صنعت بزرگ است که نیازمند توجه در سیاستگذاری‌ها است. در بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها صنعت چاپ همیشه در کنار نشر قرار گرفته است، اما باید قبول کرد که این صنعت در بخش‌ها و صنایع مختلف کاربرد دارد.

به گفته وی، اگر صنعت چاپ به‌روز نباشد و پیشرفت نکند، کیفیت کار در صنعت نشر و سایر صنایع کاهش پیدا می‌کند، باید زمینه‌ای ایجاد شود تا با حمایت دولت از چاپ به‌عنوان صنعتی مثل دیگر صنایع، روند کار از حالت سنتی خارج شود و با حمایت شرکت‌های فناورانه مدرن‌تر جلو برود.

سلامت گفت: قرار است به طرح‌های منتخب و برگزیده این رویداد، تسهیلات مناسب سرمایه‌گذاری اعطا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها