دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
بزرگداشت ادیبان فقید «تشکری» و «مصطفی‌زاده» در مشهد

همزمان با 14 تیرماه روزقلم مراسم بزرگداشت ادیبان فقید سعید تشکری و سید‌محسن مصطفی‌زاده در مشهد برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، همزمان با 14 تیرماه روز قلم مراسم بزرگداشت ادیبان فقید استان خراسان رضوی استاد سعید تشکری و استاد سید محسن مصطفی‌زاده با حضور جمعی از مسئولان و خانواده این دو استاد فقید در مشهد برگزار می‎شود.

در این مراسم که سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد میزبان آن خواهد بود، قرار است از کتاب «مشکور» آخرین اثر زنده‌یاد سعید تشکری و همچنین کتاب «یاعلی مدد» آخرین اثر زنده‌یاد استاد سیدمحسن مصطفی‌زاده نیز رونمایی شود.

زنده‌یاد سعیدتشکری متولد 1342 نویسنده آثار متعدد رضوی، مدرس ادبیات داستانی، داستان‌نویس برجسته خراسانی و منتقد مطرح کشور بهمن‌ماه سال گذشته به دلیل بیماری MS از دنیا رفت و در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

همچنین حدود یک ماه بعد یعنی در اسفند سال گذشته نیز سیدمحسن مصطفی‌زاده متولد 1335 شاعر، عارف، نویسنده، پژوهشگر و هنرمند پیشکسوت کشور نیز به دلیل ایست قلبی درگذشت و در قطعه‌ی میرزا جوادآقای تهرانی بهشت‌رضا(ع) مشهد به خاک سپرده شد.

فردا همزمان با مراسم بزرگداشت ادیبان فقید استان خراسان رضوی قرار است اختتامیه هجدهمین دوره کتاب سال خراسان‌رضوی نیز با معرفی نفرات برگزیده برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها