چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
نگذاریم دشمنان به اهداف شوم و تفرقه‌افکنی دست یابند

سید‌ابوطالب مظفری، شاعر و نویسنده و منتقد ادبی اهل افغانستان حادثه تروریستی مشهد را محکوم کرد.

سید‌ابوطالب مظفری، شاعر و نویسنده و منتقد ادبی اهل افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی ضمن محکومیت حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی گفت: خبر هتک حرمت حریم قدس رضوی و تعرض و سوءقصد به سه نفر از روحانیون فاضل در سومین روز از ماه مبارک رمضان، موجب تاسف و تاثر بنده شد.
 
وی با بیان این‌که این حادثه دلخراش، توطئه‌ای حساب شده از طرف دشمنان اسلام است تا روابط مهاجرین مسلمان با ایران را خدشه‌دار کند، افزود: باید هرچه سریع‌تر عوامل این حادثه مورد جزا و بازخواست قرار بگیرند.
 
«سوگنامه بلخ» ادامه داد: همه ملت مسلمان و جامعه فهیم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به صبر و شکیبایی، اخوت و برادری دعوت کرده و خواهان مجازات هرچه عاجل عاملین این حادثه از مراجع مربوطه هستیم.
 
این شاعر و نویسنده و منتقد ادبی اهل افغانستان بیان کرد: به جا است که ملت، مذهب و گروهی را مورد اتهام و پیش‌داوری قرار ندهیم و ناخواسته کار نفوذی‌های دشمن را انجام ندهیم، بنابراین باید تبلیغات رسانه‌ای صورت گیرد تا نگذاریم دشمنان به اهداف شوم و تفرقه‌افکنی دست یابند.
 
پدید‌آور کتاب پژوهشی ادبی «پایتخت پریان» گفت: بنده این جنایت را محکوم می‌کنم و از خداوند متعال برای روح بزرگوار آن شهید درجات عالی و برای خانواده شهید صبر جمیل خواستارم.
 



خاطرنشان می‌‎شود در سومین روز از ماه مبارک رمضان سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی توسط فردی با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند که حجت‌الاسلام محمد اصلانی در این حادثه جان خود را از دست داد و به درجه شهادت نائل آمد و دو طلبه دیگر در بیمارستان بستری هستند.

شهید حجت‌الاسلام محمد اصلانی سناجردی که روز گذشته در پی این حمله به شهادت رسید، برادر شهیدان ابراهیم و حسین اصلانی سناجردی است.

برادران شهید بسیجی، ابراهیم اصلانی و حسین اصلانی در ۱۰ تیر ۱۳۵۲ و ۱۰ مرداد ۱۳۴۳ در شهر سده از توابع شهرستان خواف متولد شدند و به ترتیب در  ۱۵ تیر ۱۳۶۷ در منطقه «سید صادق » و ۱۱ مرداد ۱۳۶۲ در مریوان به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

دو طلبه دیگر این حادثه «حجت‌الاسلام پاکدامن» و «حجت الاسلام دارایی» همچنان در بیمارستان در حال مداوا هستند.

براساس اطلاعیه منتشر شده، مراسم وداع با پیکر شهید حجت‌الاسلام محمد اصلانی ساعت ۲۱ امشب چهارشنبه در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار خواهد شد.
 
همچنین مراسم تشییع پیکر شهید ساعت ۱۴ پنجشنبه ۱۸ فروردین، از عرصه میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار و شهید اصلانی در جوار حضرت ثامن الحجج(ع) در مشهد به خاک سپرده خواهد شد.
 
پیکر شهید محمد اصلانی، امروز چهارشنبه(18 فروردین‌ماه) در زادگاهش، شهر سده، از توابع شهرستان خواف با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان محلی و برخی مسئولان استانی تشییع خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی شامگاه گذشته، ۱۶ فروردین، به منظور دلجویی از خانواده شهید حجت‌الاسلام حاج محمد اصلانی در منزل این روحانی جهادگر حضور یافت و با خانواده وی دیدار و گفت‎‌وگو  و بیان کرد: آستان قدس رضوی برخورد جدی با هرگونه قصور در وقوع این واقعه را پیگیری خواهد کرد؛ بخش هایی مسئول در ورودی‌های حرم مطهر باید پاسخگوی این مسئله باشند که چگونه این انسان پلید با سلاح سرد از گذرگاه‌ها حرم مطهر عبور کرده است.



استاندار خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی نیز شب گذشته با حضور در بیمارستان شهید کامیاب مشهد از ۲ روحانی که در حرم مطهر بر اثر سوءقصد مجروح شده بودند، عیادت کردند.
 
یعقوبعلی نظری و حجت‌الاسلام احمد مروی با حضور در بیمارستان از این ۲ روحانی جهادگر که سه‌شنبه(16 فروردین‌ماه) در حرم مطهر با سلاح سرد مجروح شده بودند، عیادت کردند و در جریان آخرین وضعیت درمان آن‌ها قرار گرفته و برای‌شان آرزوی سلامتی کردند.
 
سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی با انتشار بیانیه اعلام کرد؛
«همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان فردی با هویت و ملیت معلوم اقدام به حمله با سلاح سرد به سه روحانی کرد که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر شد. لازم به ذکر است فرد ضارب بلافاصله توسط عوامل امنیتی دستگیر شده و تحقیقات در این خصوص در حال انجام است.
 
نظر به اهمیت و حساسیت‌های موجود در پرونده و ادامه بازجویی‌های تخصصی از نامبرده توصیه می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی‌های نامعتبر در این خصوص پرهیز شود.
 
رئیس جمهور و رئیس مجلس نیز در دستورات جداگانه‌ایی خواستار پیگیری این موضوع شدند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها