یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
فروش حدود 500 میلیون تومان کتاب طی یک هفته در کتابفروشی‌های آذربایجان‌غربی

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از فروش بیش از 4 میلیارد و 900 میلیون ریال کتاب در کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده استان در طرح «تابستانه کتاب 1400» خبر داد.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در این دوره 24 کتابفروشی شامل 16 کتابفروشی در شهرستان‌های استان و 8 کتابفروشی در ارومیه طرح تابستانه کتاب مشارکت داشتند و شاهد فروش 6884 جلد کتاب به ارزش بیش از 4 میلیارد و 900 میلیون ریال بودیم که با توجه به وضعیت خاص کرونایی استان این رقم منطقی به نظر می‌رسد.

وی افزود: با شیوع کرونا اصحاب فرهنگ و هنر بیش از سایر اقشار دچار ضرر و زیان شده‌اند که باید کمک کنیم این ضرر و زیان تا حد امکان جبران شود، و این در خانه ماندن و به قولی قرنطیه خانگی فرصت مغتنمی برای خواندن کتاب و افزایش آگاهی است.

این مسئول ادامه داد: تعداد کتابفروشی‌ها در استان آذربایجان‌غربی 30 درصد رو به افزایش است و میزان فروش و استقبال مردم بسیار خوب و رضایتمندی مردم نیز خیلی بالا است. در صورتی‌که روزهای فروش  طرح  چند روز افزایش یابد رونق کتابفروشی‌ها را در دوران کرونا  مضاعف می‌کند.

بابازاده افزود: پاتوق کتاب ارومیه، پرهام، کتاب و نوشت‌افزار پژوهش، زارع، سلیمی، شهر کتاب بوکان، علوم دانشگاهی، موکریان، نمایشگاه کتاب ختایی، کتاب پیام، کتابسرای امام شافعی سردشت، کتابسرای بشری، کتابفروشی رضایی، سلطانی، صالحی، ظرافت، گزینگ، دانش، محمد رسول الله، مانگ، خانه دوست و زارع از جمله کتابفروشی‌های عضو این طرح هستند.

وی همچنین امکان خرید غیرحضوری در شرایط کرونایی فعلی، کمک به نقدینگی کتابفروشی‌ها، افزایش مراجعه به کتابفروشی‌ها، تشویق مردم به مطالعه و بازدید از کتابفروشی، کمک به کتابفروشان برای خروج از رکود بازار، ایجاد انگیزه در مردم و اهل کتاب در جهت انس با کتاب، نشر و خروج از بیکاری و تنگنای ایجاد شده توسط بیماری کرونا را از جمله مزایای برگزاری طرح‌های فصلی عنوان کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح‌های تخفیفی کتاب ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، حمایت از کتابفروشی‌های و همچنین رونق بازار نشر است، یادآوری کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 94 برای هدفمند کردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد و این دوره که هجدهمین دوره آن است، خوشبختانه به جایگاه خوبی رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها