کتاب «اسلامهراسی در رسانههای غربی» نوشته عباس عیسیزاده از سوی دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شد.
در این میان، وسایل ارتباط جمعی بهواسطه نفوذ عمیق و قابلیت تأثیرگذاری گسترده بر افکار عمومی، بیش از همه در جوسازی، التهابآفرینی، تحریک اذهان، ایجاد حساسیت و ترغیب دولتمردان و نهادهای مسئول به اعمال سیاستهای تبعیضآمیز و فشارهای مدنی، حقوقی و روانی علیه مسلمانان اثرگذار بودهاند. بنابراین، تردیدی نیست که بخش قابل توجهی از گفتمان و فضای اسلامهراسی موجود در جوامع غربی، ناشی از عملکرد سوگیرانه رسانههای جمعی است.
کتاب «اسلامهراسی در رسانههای غربی» از پنج بخش و سیزده فصل تشکیل شده است. در بخش اول، مباحثی مقدماتی پیرامون سه مفهوم اصلی کتاب؛ «اسلامهراسی»، «رسانههای جمعی» و «تهدید اسلامی» مطرح میشود. بخش دوم به بررسی دو مبنای نظری پژوهش، شرقشناسی و برخورد تمدنها و همچنین مروری بر پیشینه تحقیقات اسلامهراسی اختصاص دارد.
بخش سوم به زمینهها و نقاط عطف عمدتاً بحرانی توجه به اسلام و مسلمانان در غرب طی نیم قرن اخیر پرداخته است.
در بخش چهارم، شواهد و مؤیدات وجود اسلامهراسی در انواع گوناگون وسایل ارتباط جمعی اعم از رسانههای چاپی، تصویری و آنلاین تشریح شده است. و نهایتاً در بخش پنجم، ادله منتقدان و منکران وجود اسلامهراسی در غرب به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.
اسلامهراسی در رسانههای غربی در 337 صفحه، شمارگان هزار نسخه و بهای 24 هزار تومان از سوی دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شده است.
نظرات