پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
داریوش مؤدبیان نمایشنامه «نوشته بر دیوار» را به علاقه‌مندان هنرهای نمایشی توصیه کرد

داریوش مؤدبیان خواندن نمایشنامه «نوشته بر دیوار» نوشته ژرال سیبلیراس با ترجمه خودش را برای مطالعه آخر هفته مخاطبان ایبنا پیشنهاد کرد و گفت: این اثر که یک نمایشنامه مدرن محسوب می‌شود، به موضوع شهرنشینی به‌ویژه آپارتمان نشینی می‌پردازد و مشکلات زوج جوانی را مطرح می‌کند که به تازگی در یک آپارتمان مشغول زندگی شده‌اند.

داریوش مؤدبیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه مخاطبان عنوان کرد: به تازگی نمایشنامه‌ای با عنوان «نوشته بر دیوار» را که  یازدهمین جلد از مجموعه طنزآوران جهان است از سوی انتشارات قاب منتشر کرده‌ام که خواندن آن را به تمام علاقه‌مندان به نمایشنامه و آثار کمدی پیشنهاد می‌کنم.

مؤدبیان با بیان به اینکه نمایشنامه «نوشته بر دیوار» اولین اثری از ژرال سیبلیراس، نویسنده و بازیگر شناخته شده فرانسوی است که در ایران منتشر می‌شود، گفت: به طور کلی هدف من از ترجمه و انتشار مجموعه طنزآوران جهان معرفی نویسندگان معروف کمتر شناخته شده در ایران بوده است و ژرال سیبلیراس از جمله این نویسندگان است.

وی ادامه داد: این اثر، کمدی مدرن محسوب می‌شود و در سال 2005 نوشته شده که من آن را در سال 2006 ترجمه کرده بودم و توانستم به تازگی در قالب یازدهمین جلد از این مجموعه «طنزآوران جهان نمایش» منتشر و در اختیار علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی، به ویژه جریان‌های کمدی و طنز در نمایش قرار دهم.

مودبیان درباره این نمایشنامه توضیح داد: این نمایشنامه به موضوع شهرنشینی و به خصوص موضوع آپارتمان نشینی اشاره دارد و مشکلات زوج جوانی را مطرح می‌کند که به تازگی در یک آپارتمان مشغول زندگی شده‌اند. همچنین در این کتاب بخشی را به معرفی نویسنده و شیوه کمدی او در رادیو، تلویزیون و به خصوص تئاتر اختصاص داده‌ام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها