شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۴
كتابي ديگر از نويسنده ارباب حلقه‌ها

همزمان با انتشار جهانی آخرین کتاب تالکین ،نویسنده ارباب حلقه‌ها، اولین کتابی که این نویسنده در زمان حیات خود نوشته، به فارسی ترجمه شده و در نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهد بود. در این کتاب افسانه‌های شکل دهنده رمان «ارباب حلقه‌ها» شرح داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رضا علیزاده، مترجم رمان پر آوازه‌ «ارباب حلقه‌ها»، کتاب دیگری را از جی آر آر تالکین ترجمه كرده است. تالكين در اين كتاب به شرح افسانه‌ها و اسطوره‌های شکل دهنده ارباب حلقه‌ها می‌پردازد.

«سیلماریلیون» نام کتابی است که تالکین در زمان حیات خود نوشت. او در اين كتاب، به بيان
افسانه‌هاي پرداخته است كه در نهايت به خلق رمان "ارباب حلقه‌ها" منجر شدند.

این کتاب در زمان زندگی تالکین به انتشار نرسید و چهار سال پس از درگذشت او، در سال 1977 به همت پسرش منتشر شد.

ترجمه و انتشار «سیلماریلیون» در ایران در حالی صورت می‌گیرد که بعد از سی سال کتاب جدید دیگری از تالکین با نام «فرزندان هورین» در سطح جهانی منتشر شده است.

رضا علیزاده که پیشتر «ارباب حلقه‌ها» را به فارسی برگردانده است، در گفت‌و‌گو با "ایبنا" ترجمه کتاب جدید تالکین را بعید ندانست و گفت: هرچند آثار ترجمه نشده دیگری هم از این نویسنده وجود دارند، اما ترجمه آخرین اثر منتشر شده این نویسنده نیز می‌تواند جذاب باشد.

وی در مورد «سیلماریلیون» توضیح داد: با نگارش این کتاب ریشه‌های داستان ارباب حلقه‌ها در ذهن تالکین شکل گرفته است و این رمان معروف از قلب سیلماریلیون منشعب شده است.

«سیلماریلیون»،‌ که هم‌اکنون آخرین مراحل انتشار را سپری می‌کند، به زودی توسط انتشار روزنه منتشر می‌شود. این کتاب 620 صفحه‌ای همزمان با بیستمین نمایشگاه کتاب تهران توزیع خواهد شد.

همچنین انتشارات روزنه کتاب دیگری را در دست انتشار دارد که شامل نقشه‌های راهنمای کتاب «ارباب حلقه‌ها» است.

کارن وین فونستاد، مولف این کتاب، با الهام از رمان «ارباب حلقه‌ها»،‌ بیش از 200 نقشه ترسیم کرده‌ است. اين كتاب در ایران با نام «سرزمین میانه» منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها