شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
نخستین عصر شعر كودكان و نوجوانان برگزار می‌شود

نخستین عصر شعر كودكان و نوجوانان حوزه هنری، همزمان با ایام پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران، با حضور جمعی از شاعران مطرح كشور در حوزه هنری برگزار خواهد شد.

کمال شفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این برنامه با هدف پاسداشت فرهنگ ایرانی-اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های ادبیات کودک و نوجوان برای انتقال مفاهیم ارزشمند و متعالی به آینده‌سازان کشور برگزار می‌شود.

مسوول برگزاری «عصر شعر کودک و نوجوان» توجه بیشتر به ادبیات كودك و نوجوان، به عنوان مادر تمام هنرها و اندیشه‌ها و توجه بیشتر به شاعران این حوزه از ادبیات برای تولید و ارایه آثاری در خور فرزندان ایران اسلامی و ارزش‌های والای آن را از سایر اهداف برگزاری این برنامه عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این‌چنین برنامه‌هایی توجه مسوولان امر به اهمیت ادبیات کودک و نوجوان در رشد بالندگی آینده‌سازان کشور جلب شده و جایگاه ادبیات این بخش در عرصه آموزشی و پژوهشی تبیین شود.

شفیعی به وجود شعرها و داستان‌هایی که حالت تجاری و عامه‌پسند دارند اشاره کرد و گفت: گاهی می‌بینیم هرکسی با هر سلیقه‌ای اقدام به تولید اشعار و داستان‌های تجاری و عامه‌پسندی می‌کند که فاقد ارزش هنری و تکنیکی هستند.

وی افزود: در این میان متولیان حوزه کودک و نوجوان مانند کانون پرورش فکری، حوزه هنری، انتشارات رشد و بخشی از ناشران خصوصی که به طور تخصصی کار کودک و نوجوان انجام می‌دهند و دغدغه ادبیات این حوزه را در سر دارند شایسته است با برگزاری کارگاه‌های تخصصی در رفع مشکلات آن بکوشند.

شفیعی ادامه داد: تلاش می‌کنیم این عصر شعر، سرآغازی باشد برای برگزاری ماهیانه نشست‌های تخصصی شعر و داستان کودک و نوجوان و مقدمه‌ای برای برگزاری جشنواره‌های تخصصی کودک و نوجوان در عرصه شعر، ادبیات کودک، داستان پژوهی، لالایی‌ها، ترانه‌ها و سرودهای کودک و نوجوان.

وی تصریح کرد: در این برنامه جمعی از شاعران مطرح كشور همچون جواد محقق، مصطفی رحماندوست، جعفر ابراهیمی، افسانه شعبان‌نژاد، ناصر كشاورز، محمد كاظم مزینانی، بابك نیك طلب، مهری ماهوتی، رودابه حمزه‌ای، حمید هنرجو، مریم اسلامی، محمود پوروهاب، افشین اعلاء، بیوك ملكی، اسدالله شعبانی، داوود لطف‌الله، كمال شفیعی، عزت‌الله الوندی، طیبه شامانی، مریم هاشم‌پور، سعیده موسوی‌زاده، محمد سرور رجایی، شكوه قاسم‌نیا و كبری بابایی به شعرخوانی خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان به شرکت در مراسم نخستین «عصر شعر كودكان و نوجوانان» حوزه هنری، می‌توانند روز شنبه 26 بهمن‌ماه 1392 ساعت 16 به سالن مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه كنند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها