شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
پارک موضوعی «بازی های گرسنگی» ساخته می شود

با موفقیت زیادی که مجموعه کتاب ها و فیلم اقتباسی «بازی های گرسنگی» در زمینه تلاش نوجوانان برای پیروزی به دست آورد، اعلام شد که پارک موضوعی این مجموعه ساخته خواهد شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گاردین، استودیو لاینزگیت که کار ساخت این مجموعه را انجام داده‌است، اعلام کرد که قصد دارد یک پارک موضوعی برای این مجموعه موفق بسازد.

فیلم پرفروش این مجموعه با بازی جنیفر لارنس با اقتباس از مجموعه رمان‌های سوزان کالینز ساخته شد.

طرح ساخت پارک موضوعی از این مجموعه با توجه به اعتراض‌هایی که تابستان امسال ایجاد شد و مخالفان این مجموعه اعلام کردند چنین سوژه هایی به خشونت در کودکان دامن می زند، اندکی مناقشه برانگیز به نظر می رسد.

قسمت نخست سه‌ گانه «بازی های گرسنگی»  سال 2008 منتشر شد. قهرمان اصلی این مجموعه دختری 16 ساله به نام کتنیس اوردین است که در کشور خیالی پانم زندگی می‌ کند. پانم متشکل از 12 منطقه است که توسط کاپیتول اداره می‌‌شوند و هر سال مسابقاتی به نام «بازی های گرسنگی» در آنجا به ‌راه می‌ اندازند و از هر منطقه یک دختر و پسر باید با هم بجنگند تا سرانجام یک زوج زنده بمانند. همه مراحل این مسابقه به صورت تلویزیونی پخش می ‌شود.

در جلد نخست این مجموعه، کتنیس به جای خواهر دوازده ساله‌‌اش پریم، داوطلب رفتن به مبارزه می شود. در جلد دوم با عنوان «آتش گرفتن»، کاپیتول برای سرگرم کردن مردم، ترتیب یک بازی هیجان انگیزتر را می ‌دهد و در کتاب سوم با عنوان «مرغ مگس خوار» معلوم می شود منطقه سیزده نیز استقلال یافته‌است و می ‌خواهد دیگر مناطق را با خود همراه کند و از زیر سلطه کاپیتول برهاند.

«بازی های گرسنگی» پس از اکران در سال 2012 موفق به فروشی 690 میلیون دلاری در بازارهای جهانی شد. قسمت دوم این مجموعه با عنوان «آتش گرفتن» قرار است 21 نوامبر در بریتانیا و 22 نوامبر در آمریکا اکران شود.  قسمت سوم هم در دوقسمت در سال‌‌های 2014 و 2015 به نمایش درمی آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها