یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
نگران اتفاقاتی نباش که هنوز رخ‌ نداده‌اند

«یک نفس زندگی» اثر افشین طباطبایی در شمار کتاب‌های اجتماعی و روانشناسی است و می‌کوشد مخاطبان را با ارزش فرصت‌ها آشنا سازد. مولف اعتقاد دارد که برای لذت بردن از زندگی نباید برای اتفاقاتی که هنوز نیفتاده‌اند، نگران بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب با تاکید بر مثبت‌اندیشی و تمرکز بر خوبی‌ها حتی در مواقعی که زندگی برای افراد بسیار دشوار می‌شود، می‌کوشد راه حل‌های ذهنی و عملی مناسبی را در اختیار مخاطبان قرار دهد. 

مولف معتقد است با منفی‌نگری و دیدن نواقص تمام زندگی را تیره خواهیم دید از این رو باید دیدگاهمان به زندگی تغییر کند تا اتفاقات مثبتی که اطراف ما رخ می‌دهد، ببینیم و حداکثر استفاده را از آن داشته باشیم.

«همه ما تمایل داریم فراموش کنیم که خوشبختی نتیجه به دست آوردن نداشته‌ها نیست؛ بلکه درک و قدردانی از داشته‌هاست» جمله کلیدی اين اثر به شمار می‌آید.

«یک نفس زندگی» که ردپایی از برخی آثار ترجمه‌ای در آن دیده می‌شود، رشد قارچی شکل آرزوها را یکی از موانع خوشبختی دانسته و با استفاده از جملاتی از بزرگان و مثال‌هایی ملموس، درک زمان حال را با ارزش و مثمرثمر بیان کرده است.

مباحثی مانند قدرت تفکر مثبت، زندگی در زمان حال، راز خوشبختی، حسادت، بخشش، آرامش، ذهن و عملکرد مغز از عنوان های فصول هشت‌گانه کتاب هستند.

در بخشی از متن آمده است: «اگر عزم خود را جزم کرده‌ایم تا زندگی شیرینی را رقم بزنیم، نباید از اشتباهات اندوهگین باشیم و ناکامی‌های گذشته را در ذهنمان مرور کنیم و بی‌جهت از کاه کوه بسازیم. انسان‌های خوش‌بخت فقط از گذشته درس می‌گیرند، در زمان حال زندگی می‌کنند و همواره آینده‌ای زیبا را در ذهنشان ترسیم می‌نمایند. راز شاد زیستن صبر و شکیبایی است. برای لذت‌بردن از زندگی نباید نگران اتفاقاتی باشیم که هنوز رخ نداده‌اند.»

مخاطبان با مطالعه این اثر با علل پیدایش اضطراب، عشق و نفرت و نقش ذهن بر جسم آشنا می‌شوند و مضامینی را درباره سلامت روان، اهمیت مهارت، نقش پول در خوشبختی، راز خوشبختی، توکل به خدا و ارکان خوشبختی فرا می‌گیرند.

موسسه انتشاراتی نقش نگین نخستین چاپ کتاب «یک نفس زندگی» را با شمارگان هزار و 500 نسخه در 256 صفحه به بهای هفت هزار و 700 تومان روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها