دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
روس‌ها نظام سیاسی و دولت در اسلام را می‌خوانند

به همت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه کتاب «نظام سیاسی و دولت در اسلام» اثر داوود فیرحی به زبان روسی ترجمه و منتشر شد. این کتاب برگزیده سیزدهمین دوره کتاب برتر دانشگاهی در سال 81 و حایز رتبه اول ششمین جشنواره پژوهشگران برتر حوزه دین و فرهنگ در سال 83 است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «نظام سیاسی و دولت در اسلام» در سه بخش و 9 فصل تنظیم شده است. چارچوب نظری، نظریه‌های نظام سیاسی اهل سنت و نظریه‌های نظام سیاسی شیعه، بخش‌های این کتاب‌اند.

فهرست فصل‌های این کتاب شامل مفهوم نظام سیاسی و دولت؛ قلمرو مطالعه، سیمای عمومی نظام سیاسی و دولت در اسلام، تحولات نظریه‌های نظام سیاسی در اسلام، مختصات عمومی خلافت اسلامی، نظام سیاسی قدیم اهل سنت، نظریه‌های خلافت جدید، مختصات عمومی امامت شیعه، شیعه و نظام سیاسی مشروطه و شیعه و نظام جمهوری اسلامی است.

نویسنده در مقدمه کتاب، درآمدی را بر نظریه‌های نظام سیاسی در اسلام به رشته تحریر درآورده است. کتاب «نظام سیاسی و دولت در اسلام» علاوه بر پی‌نوشت‌هایی که در پایان هر فصل دارد، در انتها هم از فهرست منابع و ماخذ بهره می‌برد. 

اين كتاب در راستای اجرای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک با سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها(سمت) چاپ و منتشر شده است.

ترجمه روسی کتاب «نظام سیاسی و دولت در اسلام» با شمارگان یک ‌هزار نسخه از سوی انتشارات نااوچنایا کنیگای مسکو راهی بازار نشر روسیه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط