چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
معرفی الگوهای برجسته دینی در در دوماهنامه پگاه حوزه

مسوول دفتر دوماهنامه پگاه حوزه گفت: مطالب این دو ماهنامه تقریبا تخصصی و ویژه حوزویان و طلاب تدوین می‌شوند. در دوماهنامه پگاه حوزه کوشیده‌ایم الگوهای مناسبی را از شخصیت‌های برجسته دینی به مخاطبان ارایه دهیم.-

کاظم شکارچی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: مطالب این نوشتار به ارایه مباحث ابزاری می‌پردازند تا طلاب با خواندن آن‌ها از مبانی تبلیغ آگاهی یابند. البته مطالب دوماهنامه پگاه حوزه علاوه بر مباحث تبلیع در حوزه دین، به مقوله آموزش هم توجه دارد.

وی با اشاره به این‌که شماره پنجم این دو ماهنامه، پایان تیرماه به مناسبت ماه مبارک رمضان منتشر خواهد شد، گفت: شماره چهارم این دوماهنامه ویژه ماه‌های آذر و دی سال 1391 منتشر شد اما به دلیل برخی مشکلات مالی، انتشار بعضی شماره‌های این دوماهنامه به تاخیر افتاده است.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا همه حوزویان سراسر ایران مخاطبان دوماهنامه پگاه حوزه به شمار می‌آیند؟» عنوان کرد: دفتر این دوماهنامه تهران است اما علاوه بر حوزویان تهران، مخاطبان این دوماهنامه حوزویان استان‌های اصفهان، خراسان، خوستان و قم هم هستند.

چهارمین دوماهنامه شماره پگاه حوزه با عنوان «حوزه و دانشگاه» منتشر شده است. در این دوماهنامه مطالبی درباره «مشکل اصلی حوزه و دانشگاه، حقوق بشر و برخورد دوگانه، ‌عالم؛ عارف عامل، آغاز و انجام بنی‌عباس، باید از توفان‌های داخلی عبور کرد، هفت یادداشت از شهید مدرس و انقلابی‌ تنها» ارایه شده است.

در بخشی از شماره چهارم دوماهنامه پگاه حوزه نوشته شده است: «سیدمجتبی میرلوحی، جوانی بود که در سر، سودای تغییر داشت. گویی برای این تغییر،‌ می‌بایست از نام خود شروع می‌کرد، "نواب صفوی". نام خانوادگی مادری‌اش را برای خود برازنده‌تر می‌دید و آن را برگزید. سیدمجتبی نواب صفوی متولد سال 1303 فرزند سیدجواد و بزرگ شده محله خانی‌آباد در جنوب تهران است. پدر وی روحانی بود که به اجبار حکومت رضاخانی، خود را خلع لباس کرده بود و مشغول وکالت در دادگستری شده بود. مرحوم سیدجواد در سال 1314 پس از مشاجره با وزیر عدلیه آن زمان، سیلی به صورت او زد و جزای کارش را نیز با سه سال زندان پرداخت کرد. "مجتبی" در مدرسه صنعتی آلمان‌ها تحصیل کرد و همزمان به صورت پاره وقت در حوزه علمیه مروی مقدمات علوم حوزوی را فراگرفت. در برهه‌ای، در اعتراض به کمبود نان در تهران، دانش‌آموزان مدارس را گردآوری کرد و مقابل مجلس شورای ملی تظاهراتی به راه انداخت. این اقدام برای او گران تمام شد و چند وقتی را در منزل خود مخفیانه زندگی کرد.روح مبارز و خوی جسور او، نوجوانی و جوانی و پیری نمی‌شناخت. ابتدا و انتهایش در یک کلمه خلاصه می‌شد: شجاع و مبارز.»
چهارمین شماره دوماهنامه پگاه حوزه به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی تهران با بهای 20 هزار ريال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط