سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
حرکت اتوبوس کتاب برای کودکان لبنانی

نخستین کتابخانه سیار ویژه کودکان و نوجوانان لبنانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توسط موسسه کشافه‌المهدی(عج) لبنان، فروردین امسال به بهره‌برداری رسید. به گفته ناصر ضرابی، مشاور مدیر عامل کانون، این کتابخانه اتوبوسی بزرگ و مجهز است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ناصر ضرابی، مشاور مدیر عامل و دبیر مجمع همکاری‌های فرهنگی کانون با اظهار خوشحالی از به نتیجه رسیدن این همکاری مشترک توضیح داد: این کتابخانه در واقع اتوبوس بزرگ و بسیار مجهزی است که با همکاری‌های فکری کانون و کارشناسان آن و آموزش مربیان لبنانی، حرکت خود را به سمت مناطق مختلفی از کشور لبنان آغاز کرده است.
 
وی با بیان این که این اتفاق در واقع در چارچوب اجرای بند دهم تفاهمنامه‌ 22 ماده‌ای بین کانون و موسسه کشافه‌المهدی(عج) وابسته به مقاومت اسلامی لبنان، صورت گرفته است، اظهار کرد: در مراسم گشایش این کتابخانه «گابی لیون» وزیر فرهنگ لبنان و شیخ «نزیه فیاض» مدیرکل موسسه کشافه و مسوولان این سازمان پیشاهنگی، دو نماینده مجلس لبنان و 15 رهبر موسسه‌های پیشاهنگی ادیان و فرقه‌های مختلف این کشور حضور داشتند. 

ضرابی تاکید کرد: لبنانی‌ها در ایده‌پردازی بسیار خوب عمل می کنند و طرح کتابخانه‌های سیار کانون را به شیوه‌ای بسیار مناسب و با استفاده از فن‌آوری‌های جدید رسانه‌ای و صوتی و تصویری به صورتی بسیار مناسب به مرحله عمل درآوردند. به زودی 15 کتابخانه سیار در این کشور راه‌اندازی می‌شود. 

دبیر مجمع همکاری‌های فرهنگی کانون که در نخستین گردهمایی معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی کانون سراسر کشور در تهران به ارایه‌ گزارش می‌پرداخت، همچنین از حضور مدیرعامل و چند تن از مسوولان ارشد کانون از لبنان و بازدید از فعالیت‌های موسسه کشافه به دعوت این موسسه در پاسخ به سفر سال گذشته مسوولان این موسسه به تهران در اردیبهشت امسال خبر داد.
 
وی گفت: تعدادی از کارشناسان و مربیان کانون نیز خرداد امسال در سا‌لروز پیروزی مقاومت لبنان به این کشور سفر خواهند کرد و تجربیات کانون را در قالب برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری در اختیار مربیان و اعضای کودک ونوجوان این موسسه لبنانی قرار می‌دهند.
 
اعزام حدود 25 کودک ونوجوان ایرانی در تابستان امسال به لبنان و برگزاری پنج اردو برای کودکان و نوجوان این کشور در ایران در همین مدت از دیگر فعالیت‌های مشترکی است که به گفته‌ این مقام مسوول به اجرا در خواهد آمد.
 
نخستین گردهم‌آیی معاونان، مشاوران و مدیران کل کانون سراسر کشور در سال 92، دوم اردیبهشت، در تهران پایان یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط