
حمید صبری پژوهشگر رسانه، سرگرم نگارش «کتاب جامع روابط عمومی» است. وی معتقد است که این کتاب دایرهالمعارف روابط عمومی ایران است و تمامی مسایل مرتبط با روابط عمومی اعم از کتابشناسی، مقالات و تحولات این حوزه را شامل میشود.-
وی افزود: این خلأ نبود کتاب جامع روابط عمومی یا به بیان دیگر فقدان «دایرهالمعارف روابط عمومی ایران» است. برای رفع این فقدان سعی کردم در این کتاب تمامی رخدادهای حوزه روابط عمومی در ایران را از پنجاه سال گذشته تاکنون گردآوری کنم.
نویسنده کتاب «خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی در هزاره سوم» به استفاده از منابع متعدد در نگارش این اثر اشاره کرد و گفت: تا جایی که در توانم بود تمامی منابع منتشر شده مرتبط با روابط عمومی را در پنج دهه گذشته بررسی کردم.
وی تاکید کرد: فکر میکنم پاسخ هر سوالی درباره روابط عمومی که علاقهمندان به آن نیاز داشته باشند در این کتاب موجود است. برای نوشتن این اثر و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز با تمام روابط عمومیهای سراسر کشور، انجمنها و شوراهای روابط عمومی ارتباط برقرار کردم.
نویسنده کتاب «دانش ارتباطات، انقلاب ارتباطات انفجار اطلاعات» افزود: تمامی اطلاعات این اثر مربوط به ایران است. کتابشناسی، همایشهایی که تاکنون در حوزه روابط عمومی برگزار شدهاند، معرفی مقالات این عرصه به همراه منبع انتشار آنها و ذکر بخشی از آن از محتوای کتاب است.
صبری ادامه داد: یک بخش از کتاب به سیر تطور روابط عمومی در ایران اختصاص دارد. این بخش با شرح حال و خدمات پدر روابط عمومی ایران، حمید نطقی آغاز میشود و تا بررسی سالهای کنونی ادامه مییابد.
انتشار «کتاب جامع روابط عمومی» را موسسه کارگزار روابط عمومی بر عهده دارد.
نظر شما