چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
روشنفکران اهل خرید کتاب نیستند!

نویسنده كرماني کتاب‌های «کت زوک» و «آل» گفت: برخی روشنفکران دوست دارند کتاب هدیه بگیرند اما اهل خرید کتاب نیستند. این مساله لازم است که آسیب شناسی شود.-

مهدی محبی کرمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: کتاب به وسيله روشنفکر خوانده می‌شود اما متاسفانه بیشتر روشنفکران کتاب نمی‌خرند و بلكه دنبال کتاب‌های هدیه‌ یا رایگان می‌گردند.
 
وی گفت: این معضل فرهنگی فراگیر است و نیاز به آسیب‌شناسی دارد، چون نه تنها در استان کرمان، بلکه در تهران و شهرستان‌های دیگر هم اغلب وضع به همین صورت است. 

محبی کرمانی عنوان کرد: همه از گرانی کتاب صحبت می‌کنند، در حالی‌که گرانی کاغذ تنها یک بخش جزیی ماجراست و برای یک کتابخوان واقعی، قیمت رایج کتاب چندان اهمیتی ندارد.
 
به گفته وی، تخفیف‌ 40 درصدی کتاب در نمایشگاه‌ها گویای این واقعیت است که مردم و روشنفکران ما دوست ندارند بهای واقعی کتاب را بپردازند. 

وی اظهار کرد: زمانی‌که برخورد کتابخوان‌ها و روشنفکران ما با کتاب این‌چنین باشد، چه انتظاری می‌توانیم از سایر اقشار جامعه که کاری با کتاب ندارند، داشته باشیم. 

محبی کرمانی در ادامه با اشاره به نخستین مجموعه اشعارش که در سال 49 به چاپ رسيده است، گفت:‌ در سن 18 سالگی نخستین مجموعه شعرم را به نام «صبح نارنجستان» به چاپ رساندم. آن ‌زمان دانشجوی سال نخست رشته اقتصاد دانشگاه تهران بودم.
 
وی با اشاره به دومین دل‌نوشته‌اش با عنوان «سرود سرد گلایه» که در سال 56 تنظیم و منتشر شد، گفت:‌ این کتاب به معنی واقعی قصابی شد و نگرش سازمانی موسوم به «اداره نگارش» در وزارت فرهنگ و هنر آن ‌زمان بر تمام نوشته‌های کتابم تاثیر گذاشت. 

این فعال فرهنگی عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی دو کتاب به نام‌های «کت زوک» و «آل» را نوشتم که از سوی موسسه انتشارتی آموت به چاپ رسیدند.

مهدی محبی ‌متولد 1329 کرمان، فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه تهران، بازنشسته شرکت ملی صنایع مس ایران و روزنامه‌نگار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط