تكنيك‌های کاردرمانی برای کودکان با نیازهای خاص، كتاب شد

«کاردرمانی برای کودکان با نیازهای خاص» عنوان کتابی است كه مولف آن مي‌كوشد با توضیح روش درمانی «یکپارچگی حسی» به درمانگران کمک کند شرایط بهتری را برای زندگی کودکان با نیازهای خاص مهیا کنند._

شهلا رفیعی مترجم كتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره مخاطبان کتاب «کاردرمانی برای کودکان با نیازهای خاص» اظهار کرد: متن کتاب به گونه‌ای نوشته شده که برای درمانگران و دانشجویان مناسب است و از سوی دیگر، یکی از منابع امتحانی دانشجویان نیز هست. این کتاب بارها در آمریکا بازچاپ شده است و اثری مهم برای آشنایی با این مبحث محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های این کتاب، پرداختن به روش درمانی یکپارچگی حسی است گفت: یکپارچگی حسی مبحثی جدید در این حوزه است كه منابع فارسی کمی در این‌باره به چاپ رسیده و در اين حوزه با کمبود منابع مواجهیم. با این حال این روش  اکنون در کشور هم اجرا می‌شود و به مشکلات کودکانی که دچار بیماری‌های اوتیسم، بیش‌فعالی، اختلال توجه و تمرکز با مشکل یادگیری هستند می‌پردازد.

این مدرس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این کتاب حاصل تجربیات درمانگرانی است که در کلینیک‌ها به درمان کودکانی با نیازهای خاص پرداخته‌اند. یکپارچگی حسی که محور اصلی مطالب این کتاب است به کودکان با مشکلات خاص کمک می‌کند حداکثر کارایی خود را به کار بگیرند و زندگی بهتری داشته باشند.

این کتاب در پنج فصل نوشته شده و به موضوعاتی چون مبانی یکپارچگی حسی، روش‌های ارزیابی، جلسه درمان، کنترل رفتار کودکان و حساسیت‌‌های غذایی و شیمیایی می‌پردازد.

کتاب «کاردرمانی برای کودکان با نیازهای خاص» اثر الاین ویلسون با ترجمه شهلا رفیعی با ویراستاری سمانه اسماعیلی با شمارگان هزار نسخه و به بهای 9 هزار و 800 تومان،در 156 صفحه از سوی انتشارات تیمورزاده منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها