یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴
حسن احمدی دومین داستان  «بازی‌‌ و لحظه‌‌ها» را نوشت

حسن احمدی،‌ نویسنده‌ی کودک و نوجوان از نزدیک بودن زمان چاپ کتاب «بازی و لحظه‌ها» خبر داد. این کتاب دومین داستان از سری داستان‌های «بازی و لحظه‌ها» است که نخستین داستان آن در سال ۱۳۷۹ به چاپ رسیده./

ایبنا نوجوان: حسن احمدی، نویسنده کودک و نوجوان، از پایان یافتن مراحل آماده‌سازی کتاب‌ «بازی و لحظه‌ها» خبر داد و گفت: این کتاب، داستانی برای نوجوانان است که آن را در راستای طرح رمان‌های نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نوشته‌ام. «بازی و لحظه‌ها» رمانی تخیلی است که در آن اتفاقاتی برای یک نوجوان روی می دهند. این نوجوان در درون تونل زمان حرکت می‌کند و از گذشته به زمان حال می‌آید اما هنگام بازگشت نمی‌تواند بازگردد و در همین زمان اتفاقاتی برایش می‌افتند. این داستان به نوعی با دوران دفاع مقدس نیز در ارتباط است. این کتاب تا انتهای ماه جاری به چاپ می‌رسد. 

نویسنده‌ی کتاب «آیینه‌ی سرخ» درباره‌ی ایده‌ی اولیه‌ی نوشتن کتاب «بازی لحظه‌ها»، افزود: پیش از این در سال ۱۳۷۹ داستانی را با همین عنوان به چاپ رسانده بودم. در آن اثر نیز چون داستان‌ کتاب «بازی و لحظه‌ها»، داستان حول محور چند نوجوان می‌گذرد که میزبان حوادث و اتفاقاتی اند. آن داستان طرح اولیه کتاب «بازی و لحظه‌ها» را در ذهن من آورد و من دومین داستان از این مجموعه را نوشتم اما این بار در شکلی متفاوت و در قالب کتاب و نه در قالب داستانی در مجله

احمدی اظهار کرد: در آینده قصد دارم این مجموعه را ادامه بدهم و داستان‌های بعدی این مجموعه را نیز به کانون ارایه خواهم کرد. اکنون هم  در حال نگارش دومین کتاب و سومین داستان از این مجموعه ام.

نویسنده‌ی کتاب «بزرگ‌مردان کوچک» درباره آثار دیگرش که اکنون در حال آماده‌سازی برای چاپند، گفت: اکنون سه کتاب دیگر آماده چاپ دارم که «مینا و پلنگ»، «پر پرواز» و «نامه‌های پروانه» عنوان این سه کتابند.

احمدی افزود: «مینا و پلنگ» عنوان کتابی است که اکنون برای چاپ آماده می‌شود و به زودی به دست انتشارات امیر کبیر به چاپ می‌رسد. این داستان را بر اساس یک اتفاق واقعی نوشتم که ۸۰ سال پیش در روستای کندلوس به وقوع پیوسته است. داستان این کتاب حول زندگی دختری روستایی و یک پلنگ می‌گذرد. این دختر به پلنگی علاقه‌مند می‌شود و اتفاقاتی برای آن‌ها می‌افتد که در داستان آمده. برای نوشتن این داستان تعدادی مصاحبه از اهالی آن روستا را که درباره‌ی این اتفاقات بود، خواندم و از گزارش‌های حول این موضوع الهام گرفتم و آن‌ها را در قالب یک داستان تخیلی در آوردم. 
 
نویسنده کتاب «بوی خوش سیب» درباره‌ی کتاب «پر پرواز» گفت: این کتاب  زندگینامه داستانی شهید احمد کشوری است که سعی کرده ام آن را به گونه‌ای دیگر بنویسم. در این کتاب با استفاده از عناصر داستانی تلاش کردم زندگینامه‌ی این شهید بزرگوار برای مخاطب نوجوان خواندنی‌تر شود. انتشارات سروش قرار است در آینده این کتاب را به چاپ برساند. 

وی درباره‌ی اثر دیگر خود که به تازگی به چاپ می‌رسد، افزود: «نامه‌های پروانه» ۱۱ داستان برای نوجوانان است که به موضوع های اجتماعی می‌پردازد. دو داستان از این کتاب، دینی و برخی از آنها فانتزی اند. «نامه‌های پروانه»  هم اکنون مراحل تصویرگری را طی می‌کند.

احمدی در ادامه درباره‌ی کتابی که در همکاری با حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی در حال نگارش آن است، اظهار کرد: در طرح زندگینامه‌ی داستانی ائمه (ع) قرار است زندگی امام رضا (ع) را در قالب داستان بنویسم. تا این‌جای کار ۱۴۷ صفحه از این کتاب را نوشته‌ام و بیشتر کار انجام شده اما همچنان بخشی از کار باقی مانده‌ است. این کار برای من کاری دلی است و آن را با تمام وجودم انجام می‌دهم. 

حسن احمدي متولد 1338 ميانه است. اين داستان‌نويس و روزنامه‌نگار در تهران ديپلم گرفت و دارای مدرک کارشناسی فیلم سازی از دانشکده صدا و سیماست. نخستین داستان وی در سال 1360 در مجله زن روز منتشر شد. احمدی، اکنون در عرصه‌ی تهیه کنندگی، کارگردانی، مجلات کودک و نوجوان و داستان نویسی فعالیت می‌کند. از آثار این نویسنده می‌توان به «خاطر پرنده‌ها» و «تک‌درخت سیب» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط