شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷
زندگینامه داستانی ائمه (ع) برای نوجوانان منتشر می‌شود

طرح تالیف مجموعه ۱۷ جلدی زندگینامه داستانی ائمه اطهار و معصومین (ع) برای کودکان و نوجوانان، طرحی است که حوزه هنری آن را آغاز کرده است. به گفته مصطفی خرامان، مسوول این طرح، مرحله تالیف کتاب‌های این مجموعه تا آخر تابستان سال جاری به پایان می‌رسد.-

مصطفی خرامان مسوول طرح تالیف داستانی زندگینامه‌ ائمه (ع) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره این طرح گفت: کلیت این طرح تالیف مجموعه کتاب‌هایی درباره زندگی ائمه و سیره معصومین (ع)، برای کودکان و نوجوانان است. بسیاری از افراد جامعه از برخی امامان تنها نامی شنیده‌اند و اطلاعات کمی از زندگی و کرامات ایشان دارند. این آموزش‌ها باید از کودکی ایجاد شوند و افراد از سنین پایین با زندگی این بزرگان آشنا شوند. هدف از ایجاد چنین مجموعه‌ای هم این بود که کودکان و نوجوانان جامعه به شناختی نسبی از این بزرگان برسند.

وی افزود: این کتاب‌ها تاریخی-داستانی هستند و زندگینامه‌ای مستند را از امامان در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌دهند. هم اکنون با کمک ۱۵ نویسنده در حال آماده‌سازی این مجموعه هستیم. این مجموعه ۱۷ جلد است که ۱۴ جلد آن به زندگی ۱۴ معصوم می‌پردازد و سه جلد دیگر به زندگی حضرت خدیجه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت ابوالفضل (ع) اختصاص دارد.
 
خرامان درباره نویسندگان این مجموعه اظهار کرد: نقی سلیمانی، مسلم ناصری، حسن جعفری، جعفر توزنده‌جانی، محسن حجری، علی اصغر عزتی پاک، اکبر صحرایی، نرگس آبیار، حسن احمدی، زهرا زواریان، احمد عربلو، حسن بیان‌لو، فریبا کلهر، شیرین اسحاقی و فریبا نباتی نویسندگان این مجموعه هستند. 

به گفته خرامان تالیف این مجموعه تا پایان تابستان ۱۳۹۱ به پایان می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها