یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۴
«قصه‌های قرآنی فرشتگان» به بازار كتاب آمد

محسن ماجراجو، نویسنده کتاب «قصه‌های قرآنی فرشتگان» با اشاره به موضوع کتابش گفت: اگر انسان‌ها همواره به یاد داشته باشند که فرشتگانی همیشه همراه آن‌ها و ناظر بر اعمال و نیاتشان هستند، به‌گونه دیگری فکر و عمل خواهند کرد. این موضوع در کتاب من بررسی شده است.-

ماجراجو در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این که این اثر نخستین کتابی به‌شمار می‌آید که به بیان قصه‌های فرشتگان و ملائک از نگاه قرآن می‌پردازد، عنوان کرد: این کتاب را با استناد به تفاسیر علامه امینی و علامه جعفری نوشتم.

وی بررسی و بیان نام ملائک، وظایف، دسته‌بندی و اقسام فرشتگان الهی را از جمله مضامین این کتاب دانست و افزود: وقتی افراد گوناگون بدانند و همواره به یاد داشته باشند که فرشتگانی ناظر به اعمال و نیات آن‌ها هستند، این امر بر وجدان و رفتار آن‌ها اثرگذار خواهد بود.

ماجراجو از این کتاب به عنوان تلنگری بر بندگی و انسانیت انسان یاد کرد و گفت: همچنان که در این اثر نیز آمده است، جایگاه انسان از فرشتگان و حیوانات بالاتر و این موجود از سایر موجودات به خداوند مقرب‌تر است.

مدیر گروه تحقیق و پژوهش انتشارات اصباح یادآور شد: با وجود آن که در آیه‌هایی از کلام الهی و احادیث قدسی به صورت گذرا به جایگاه فرشتگان اشاره شده است، اثری ویژه که به صورت خاص به نام‌ها، وظایف و تقسیم‌بندی این موجودات بپردازد، نوشته نشده بود از این رو با صرف 19 ماه تلاش در میان تفاسیر قرآنی، دریافت‌هایم را به زبان امروزی به رشته تحریر در آوردم.

نویسنده کتاب «قصه‌های قرآنی فرشتگان» با اشاره به این که ترجمه انگلیسی این اثر به ابوظبی، مسقط و فیلیپین نیز ارسال شده است، بررسی درخواست فيلنامه‌نويسي از ساری مبنی بر همکاری در راستای تولید فیلمنامه‌ای بر اساس این کتاب را از جمله خبرهای مرتبط با نوشتارش عنوان كرد.

نخستین چاپ کتاب «قصه‌های قرآنی فرشتگان» را انتشارات اصباح مشهد در واپسین روزهای سال 90 به چاپ رساند و در سال 91 منتشر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها