جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
اقيانوسي كه بايد رود شود

كتاب‌هاي حجیم و قطور تفسير قرآن در دنياي امروز کمتر مورد استقبال قرار مي‌گيرند و راهكار انس با كتاب آسماني و آشنايي با مفاهيم آن، استفاده از كتاب هاي كم‌حجم است._

  حجت‌السلام سیدشكرالله زندوی، مدير‌كل سازمان تبليغات اسلامي استان هرمزگان، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با بيان اين‌كه كتاب‌هاي حجيم تفسير قرآن فقط مخاطبان خاص دارند، عنوان كرد: راهكار همراه كردن مردم با قرآن و آشنايي با مفاهيم اين كتاب آسماني، استفاده از كتاب‌هاي كوچك و كم‌حجم است. 

وي با اشاره به استقبال از طرح حجت‌السلام قرائتي براي آموزش تفسير قرآن به مخاطبان از طريق جزوه‌هاي آموزشي اظهار كرد: امروزه با وجود نرم‌افزار‌ها و كتاب هاي الكترونيك، ديگر از آثار مكتوب حجیم در كتابفروشي‌ها و كتابخانه‌ها استقبال نمي‌شود و بايد به سمت انتشار كتاب‌هاي كوچك و خلاصه براي آموزش قرآن پيش رفت. 

زندوی با بيان اين‌كه پركردن ساعت‌هاي انتظار و فراغت مردم در اماكن عمومي با فرهنگ قرآن‌خواني، يك امتياز فرهنگي در حوزه دین است افزود: استفاده از تفسير‌هاي روان، سليس و قابل درك براي مردم در سنين مختلف راهكار انس با قرآن در جامعه اسلامي است.

مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان هرمزگان درباره برنامه‌هاي اين سازمان براي حمايت از كتاب‌هاي مذهبي و نويسندگان بومي اظهار كرد: در استان هرمزگان هر سال 14 اثر مكتوب در زمينه‌هاي فرهنگ ديني و قرآني به چاپ مي‌رسد و از چاپ كتاب‌هاي نويسندگان استاني مقيم اين استان از طريق خريداري كتاب حمايت مي‌شود. 

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای وارد کردن قرآن به عنوان یک کتاب کاربردی
در زندگی روزانه مردم گفت: سازمان‌ تبلیغات اسلامی باید با ایجاد فضاهای دینی در سطح جامعه، میل و رغبت عموم مردم را نسبت به این کتاب آسمانی افزایش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط