دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
مدیر‌کل جدید کتابخانه‌های عمومی هرمزگان معرفی شد

مراسم تودیع بهرام پوراشرف و معارفه محسن زینلی تختی به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان صبح امروز (دوشنبه 16 مرداد) در سالن همایش اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان برگزار شد._

 به گزارش خبر‌گزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان هرمزگان، این مراسم با حضور قائم‌مقام استاندار، معاونان و مشاوران استاندار ، معاون امور استان‌ها مجلس و مشاركت‌های نهاد، مدیران استانی، جمعی از خیران استان و پرسنل و کتابداران اداره کل کتابخانه‌های استان برگزار شد. 

مراسم با سخنرانی مدیر کل سابق اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان شروع شد و سپس با ارایه آمارهایی درباره پیشرفت جایگاه کتاب و کتاب خوانی و ارتقای سطح فرهنگی استان با توجه به معیار های فرهنگی کشور ادامه پیدا کرد.
 
 بهرام پور‌اشرف در ابتدای سخنان خود گفت: در سال 1386 تعداد کتابخانه‌های عمومی در سطح استان 38 باب بود اما این رقم تا پایان سال 1389 به 54 باب رسیده است.

وی ادامه داد: اما اکنون کتابخانه مرکزی بندرعباس و کتابخانه منطقه آزاد قشم از پروژه‌های مهر ماندگارند که تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری خواهند رسید، همچنین تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در سال 86، حدود 14 هزار نفر بوده که در سال 89 به 54 هزار نفر ارتقا یافته است.

در ادامه قائم‌مقام استاندار هرمزگان نیز در سخنانی گفت: كتابخانه‌ها مهم‌ترين پايگاه فرهنگي و اجتماعي‌اند و اگر بر اساس آن رفتارها تنظیم شوند، به گونه‌اي كه كتابدار فقط مسوول عضوگيري و ثبت‌نام اعضا نباشد، بلكه علاوه بر تعامل با موسسات و پايگاه‌هاي ديگر به دنبال جذب نيروهاي فرهنگي و اجتماعي باشد.
 
وی افزود: نگاه ما به مسوولیتی كه مي‌پذيريم نگاه به يك كالا نيست بلكه نگاه به فرصتي است كه بايد از آن به نحو احسن براي خدمت استفاده كرد. 

همچنین در ادامه مراسم سادات فاطمی، معاون امور استان‌ها و مجلس نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور گفت: اگر نگاه ما به فعاليت‌ها و مسوولیت‌های كه مي‌پذيريم نگاهي ديني و قرآني باشد اين‌كه در كجایيم و در چه رتبه و منزلتي قرار داريم مهم نيست، مهم این است كه  توانسته‌ايم به وظيفه و تكليف خود عمل كنيم؟

وی افزود: اگر دوره مديريتي برای حاكم كردن معارف اسلامي باشد فرد سربلند از آزمايش الهي خود بيرون مي‌آيد و اگر خلاف خواست خداوند حركت شود پاسخ دادن آن كار آساني نيست. 

سادات فاطمی، مأموريت اصلي نهاد را ارتقاي سطح مطالعه مفيد دانست و اظهار کرد: جايگاه كتاب و كتابخواني براي همه مشخص است و آن‌چه مهم است اين كه بتوانيم به اين وسيله فرهنگ مردم و سرانه کتاب و کتابخوانی را ارتقا دهيم. 

محسن زینلی تختی، پیش از این در سمت مشاور امور حقوقی استاندار، مدیر دفتر استاندار سابق و معاون امور سیاسی استانداری استان هرمزگان فعالیت می‌کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    کتاب سودبیشتر ودرآمدبیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط