دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸
گسترش فرهنگ مطالعه، نگاه ویژه می‌طلبد

فرماندار شهرستان بویین‌زهرا در استان قزوین گفت: دستگاه‌هایی که متولی امور فرهنگی در جامعه‌اند، باید نگاهی ویژه به ترویج و گسترش نهضت مطالعه مفید در جامعه داشته باشند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، احد احمدی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: از آموزش و پرورش انتظار داریم که از برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی حمایت بیشتری کند.
 
وی ادامه داد: آموزش و پرورش با آینده‌سازان کشور و نسل جوان در ارتباط است و بنابراین، می‌تواند با تهیه خوراک فکری مناسب، موجب پرورش نسلی با بصیرت و مطلع شود.
 
احمدی با بیان این‌که «اعضای شورای اسلامی شهرها ارتباطات گسترده‌ای با سازمان‌ها و نهادهای مختلف دارند و می‌توانند نقشی مهم و تاثیرگذار در توسعه نهضت مطالعه مفید ایفا کنند.» گفت: کتابخوانی بدون آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح، تنها گذراندن وقت است، زیرا باید به مراجعان بهترین و مناسبت‌ترین منابع معرفی شوند و همزمان با مطالعه منابع مکتوب، به پرسش‌ها و نظرات افراد درباره کتاب مورد مطالعه پاسخ داده شود.
 
فرماندار بویین‌زهرا با اشاره به برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی و تشکیل کمیته نهضت مطالعه مفید در سطح استان‌ها اضافه کرد: برگزاری منظم و مستمر این جلسات اهمیت زیادی دارد و حاضر نشدن برخی مسوولان در این جلسات، به منزله بی‌توجهی آن‌ها به حوزه فرهنگ است. 

علی بالایی پاکدهی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا نیز در این جلسه گفت: زمین‌هایی مناسب برای احداث کتابخانه در سطح شهرستان تهیه شده‌اند که در صورت تامین اعتبارات لازم و حمایت مسوولان، ساخت کتابخانه در آن ها به‌زودی آغاز می‌شود. 

وی افزود: با حمایت مسوولان تا پایان سال جاری کتابخانه جدید در سطح روستاها و شهرهایی که زمین‌های آن‌ها تهیه شده است، راه‌اندازی می‌شود. 

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان بویین‌زهرا پیشنهاد کرد: تازه‌های کتاب کتابخانه‌های عمومی در قفسه‌هایی ویژه ادارات نصب شوند تا مراجعان به دستگاه‌ها و ادارات، با جدیدترین منابع آشنا شوند و آن‌ها از کتابخانه‌ها به امانت بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط