چهارشنبه ۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۲
نقش فرهنگ و اصالت عاشورايي در فيلمنامه‌ها پر رنگ است

محمدرضا ورزي كارگردان سينما معتقد است كه دست‌اندركاران سينماي ايران بر خلاف سينماگران غرب كه به دليل كمبود سوژه به فحشا و خشونت پناه برده‌اند، توانسته‌اند با رجوع به فرهنگ غني كشورمان و توجه به اصالت عاشورايي، آثاري با محتوا، و قابل دفاع از نظر مضمون و ساختار، خلق كنند.

«محمدرضا ورزي» نويسنده و كارگردان سينما در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب(ايبنا) درباره وضعيت فيلمنامه‌نويسي و گسترش فرهنگ كتابخواني گفت: خوشبختانه نويسندگان با استعداد و با انگيزه بسياري در كشور داريم كه در چند سال اخير فيلمنامه‌هاي خوبي را هم براي توليدات سينمايي به نگارش درآورده‌اند.

وي افزود: اگر بخواهيم سينماي ايران را با سينماي غرب مقايسه كنيم بايد توجه داشته باشيم كه سينماگران در خارج از كشور به دليل كمبود سوژه، به فحشا و خشونت پناه برده‌اند و بخش عظيمي از توليدات سينمايي در آن كشورها بر اساس اين دو محور تهيه و توليد مي‌شود.

اين فيلمساز تصريح كرد: اما در ايران، سينماگران، نويسندگان و مديران فرهنگي، تابع اعتقادات و باورهايشانند و به همين دليل است كه در اكثر فيلمنامه‌هايي كه به نگارش در آمده، به فرهنگ غني و اصالت عاشورايي توجه بيشتري مي‌شود و اين موضوع باعث افتخار هر نويسنده و فيلمسازي است كه در اين كشور فعاليت مي‌كند.

ورزي خاطرنشان كرد: البته فيلمنامه‌نويسان و نويسندگان مي‌توانند با در نظر گرفتن موارد ذكر شده آثاري را خلق كنند كه علاوه بر محتوا و مضمون، جذابيت‌هاي خود را هم داشته باشند و  بتوانند در زمان اكران نيز موفق باشند.

اين كارگردان سينما در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به فرهنگ مطالعه در جامعه اشاره كرد و اظهار داشت: مسئولان صدا و سيما، وزارت ارشاد و  آموزش و پرورش مي توانند با برنامه سازي و حمايت از نويسندگان و ناشران، سهم به سزايي در كاهش قيمت كتاب و گسترش فرهنگ كتابخواني داشته باشند و باعث گسترش فرهنگ مطالعه در ميان مردم شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط