پس از موفقيت نخستين دوره برگزاري «تابستان مطبوعات فرهنگي» در ماه جولای (مرداد) 2010 بار ديگر فرصتي براي نشر مجله های فرهنگي فراهم آمده تا با جنبش و تحرك بيشتر، هر 15 روز يك بار شمارهاي تازه عرضه كنند و فروش نشریات علمي، ادبي و هنري را در جايگاههاي عرضه این نشریات چون كتابفروشيها و كيوسكهاي مطبوعاتي فرانسوي افزايش دهند.
افزون بر 375 جايگاه عرضه مطبوعات فرهنگي در سال گذشته 25 جايگاه تازه نيز به اين برنامه پيوستند تا 16 مجله پرخواننده فرانسوي در حوزه ادبيات، علم، سينما، تئاتر و فلسفه نه تنها در فرانسه بلكه در برنامهاي هماهنگ در كشورهاي فرانسوي زبان ديگري چون سویيس، بلژيك و كانادا در اختيار علاقه مندان قرار گيرند.
وزارت فرهنگ و ارتباطات فرانسه نيز در همكاري با اين جشنواره فرهنگي بليت ورودي به دهها مجموعه تفريحي فرهنگي ملي چون موزهها، كتابخانهها، بناهاي ملي و جاهاي ديدني را همراه هر مجله عرضه كرده است.
بين عناوين 16گانه مطبوعات عرضهشده اين دوره، مجله هایي چون لير (خواندن)، ايستوار (قصه)، لا رشرش (كاوش)، كنسانس دز آرت (شناخت هنرها)، لو مگزين ليترر (مجله ادبي)، بوز آرت مگزين (مجله هنرهاي زيبا)، فيلوسوفي مگزين (مجله فلسفي) و بوكس (كتابها) به چشم ميخورند.
بنا به گزارش سنديكاي مطبوعات فرانسه، نخستين دوره برپايي اين جشنواره در سال 2010 با رشد 24 درصدي فروش اين مجله ها و رشد 45 درصدي در 375 جايگاه عرضه آنها در فرانسه همراه بود.
سنديكاي مطبوعات فرانسه در معرفي اين برنامه مي گويد: خوانندگان مجله های فرهنگي از قدرت كافي براي خريد آنها برخوردارند و برای خريد چند مجله با موضوع جذاب حتي با قيمتهاي افزايشيافته ترديدي به خود راه نميدهند. عطش به آگاهي آنها را حتي به كشف مجله هاي ديگر نيز سوق ميدهد.
به منظور اطلاعرساني درباره اماكن فرهنگي پيشنهادي وزارت فرهنگ و ارتباطات فرانسوي براي بازديد در ماه مطبوعات فرهنگي فرانسوي پايگاهي اينترنتي با نشاني www.lemoisdelapresseculturelle.fr در نظر گرفته شده است.
نظر شما