دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳
چراهايی شگفت‌انگيز درباره‌ی قطب‌ها

«چراهاي شگفت‌انگيز» عنوان مجموعه كتابي است كه انتشارات محراب قلم درباره‌ي موضوعات مختلف منتشر مي‌كند. تازه‌ترين كتاب اين مجموعه با عنوان «چراهاي شگفت‌انگيز قطب‌ها» در دست چاپ است.

ايبنا نوجوان: به نقاط شمالي و جنوبي محوري كه زمين به دور آن مي‌چرخد، قطب شمال و قطب جنوب گفته مي‌شود. به دليل اين‌كه اين قطب‌ها بسيار سردند و بيش‌تر ايام سال، بخش زيادي از سطح آن‌ها پوشيده از برف و يخ است پوشش گياه و جانوري متفاوت با ساير نقاط زمين دارند.

كتاب «چراهاي شگفت‌انگيز: قطب‌ها» اطلاعاتي درباره‌ي جانوران و گياهاني كه در اين مناطق زندگي مي‌كنند، تاريخچه‌ي قطب‌ها، زمان كشف آن‌ها و بسياري اطلاعات و دانستني‌هاي ديگر را در اختيار مخاطبان خود مي‌گذارد.

اين كتاب را رويا خويي ترجمه كرده است. هم‌چنين در ادامه‌ي اين كتاب‌ها، انتشارات محراب قلم، كتاب‌هايي درباره‌ي آداب و رسوم ايران در استان‌هاي مختلف كشورمان در دست انتشار دارد كه اين كتاب‌ها قرار است تا پايان امسال منتشر ‌شوند.

از كتاب‌هاي تاليفي اين مجموعه تا كنون «چراهاي شگفت‌انگيز: اصفهان»، «چراهاي شگفت‌انگيز: پوشاك ايراني» و «چراهاي شگفت‌انگيز: لباس‌هاي محلي اقوام ايراني» منتشر شده و چراهاي شگفت‌انگيز ِ استان‌هاي تهران، اردبيل، خراسان شمالي، خراسان جنوبي و خراسان رضوي در دست انتشار است.

مجموعه کتاب‌های «چراهای شگفت‌انگیز» درباره‌ی بسیاری از موضوع‌هاي مختلف مانند قرآن كريم، جهان، سیاره‌ی زمین، گیاهان، جانوران، حشرات، پرندگان، بدن انسان و سایر دانستنی‌های دیگر منتشر شده است. این مجموعه، کتاب‌هایی جالب و سرگرم‌کننده و در عین حال خواندنی دارد.

گر چه مخاطبان اصلی این کتاب کودکان و نوجوانان هستند، ولی برای بزرگ‌ترها، به‌ویژه افرادی که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارند می‌تواند یک منبع برای پاسخ به نیازهای علمی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها