هاشمي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: نویسندگان کتاب معتقدند تئاتر اهمیت درمانی آموزشی درخوری در جوامع پیدا کره است و امروز بحث بر سر بودن یا نبودن آن در برنامه آموزشی نیست بلکه شیوه آن مطرح است.
وي ادامه داد: مولفان کتاب از تئاتر که هم یک فرم هنری و هم یک سرگرمی است مادهای درسی متناسب قابل زمانی شخصیتی کلاس درس تهیه كردند و در عین حال با انسجامی که مسیر آموزشی طرح شده در این کتاب دارد معلم و شاگرد ميتوانند پیشرفت و تغییر را در خود حس کنند.
هاشمي ويژگي مهم اين كتاب را در آموزشي و درماني بودن آن دانست و افزود: چارچوب تمرینها این کتاب را عملا تبدیل به یک راهنمای آموزشی کرده است که استفاده از آن بسیار راحت است و نیازی ندارد آموزگاران خودشان چارچوبی تازه برای بهرهبرداری از تعلیمات کتاب طراحی کنند.
وي تصريح كرد: در این کتاب روش کار چند معلم با هم مقایسه میشود تا اشتباهات احتمالی هم به بحث گذاشته شود یا حق انتخابهای دیگری هم فرا روی معلمان قرار بگیرد.
هاشمي ادامه داد: مضاف بر این که وزن اصلی کار تمرینی در فعالیتهای این کتاب بر عملکرد شاگردان است و حضور پر رنگ و مهم معلم طوری طراحی شده است که امکان خلاقیت، رشد استعداد، آزادی عمل و بلکه حرکات نادرست هم به بچهها داده شود تا هر کسی در هر موردی خودش و دیگران را به خوبی ببیند مقایسه کند فکر کند و نتیجه بگیرد.
به گفته وي، كتاب «آموزش تئاتر براي كودكان 7 تا 11 سال» به زودي از سوي نشر بيدگل منتشر خواهد شد.
شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
نظر شما