شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۱
تجهيز كتابخانه‌هاي ايلام و كرمانشاه با آثار مركز اسناد دفاع‌مقدس

مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس در حاشيه سفر فرماندهان، راويان و نويسندگان و هنرمندان جنگ به مناطق يادماني غرب كشور، مجموعه‌اي از 115 عنوان كتاب‌ تاليفي و تدويني خود را به كتابخانه‌هاي عمومي و سپاه پاسداران استان‌‌هاي ايلام و كرمانشاه اهدا مي‌كند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اين حركت فرهنگي، با حضور مديران كتابخانه‌هاي عمومي استان‌هاي ياد شده، فرماندهان سپاه پاسداران منطقه و به صورت نمادين،‌ در يكي از كتابخانه‌ها صورت خواهد گرفت.

اهداي كتاب‌‌‌هاي مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس، با هدف توسعه فرهنگي در مناطقي از غرب و جنوب كشور كه شاهد جنگ تحميلي عراق عليه ايران بوده‌اند، ادامه خواهد داشت و كتابخانه‌هاي مستقر در مناطق اروندرود تا اشنويه نيز در سفرهاي آينده، صاحب كتاب‌هاي مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس خواهند شد.

جمعي از هنرمندان، نخبگان، محققان و نويسندگان حوزه جنگ، از صبح فردا ( 21 فروردين 90) تا بيست‌وپنجم ماه جاري، از منطقه مهران تا قصر شيرين را مورد بازديد قرار خواهند داد.

همچنين 22 تن از راويان جنگ سپاه پاسداران همچون "حسين اردستاني"، "محمد دروديان"، فرماندهان سپاه در دوران دفاع‌مقدس مانند سرداران "حسين همداني" و "مرتضي قرباني" و برخي از فرماندهان پاسدار منطقه غرب كشور، در اين سفر حضور خواهند داشت. 

معرفي و تبيين نقش راويان جنگ در صحنه نبرد، يكي از مهم‌ترين اهداف مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌‌مقدس است. در اين سفر، فرماندهان و راويان مخصوص هر يك از فرماندهان در عمليات‌هاي غرب كشور، در كنار هم قرار مي‌گيرند و نبردها را در حضور نويسندگان تشريح مي‌كنند.

اخبار تكميلي درباره سفر نويسندگان و هنرمندان به مناطق يادماني غرب كشور، متعاقبا" در خبرگزاري كتاب ايران منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط