چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸
همراهي نويسندگان و فرماندهان در سفر به مناطق عملياتي غرب كشور

مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس، جمعي از راويان جنگ،‌ فرماندهان سپاه پاسداران و نويسندگان و هنرمندان عرصه دفاع مقدس را براي بازديد از مناطق عملياتي غرب كشور و بازگويي حوادث و شرح نبردها در آن مناطق اعزام خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اين سفر با هدف تقويت عرصه پژوهشي دفاع مقدس و با حضور جمعي از هنرمندان، نخبگان، محققان و نويسندگان اين حوزه مانند "ابراهيم حاتمي‌كيا"، "اصغر كاظمي"، "گلعلي بابايي"، "حسين بهزاد"، "امير رزاق‌زاده" و "نصرت‌الله محمودزاده" صورت خواهد گرفت.

همچنين 22 تن از راويان جنگ سپاه پاسداران همچون "حسين اردستاني"، "محمد دروديان"، "عليرضا لطف‌الله زادگان"، "حميدرضا فراهاني" و "مهدي خداوردي‌خان" نيز فرماندهان سپاه در دوران دفاع‌مقدس مانند سرداران "حسين همداني"، "مرتضي قرباني"، "اسدالله ناصح"، "اكبر دانشيار" و برخي از فرماندهان پاسدار منطقه غرب كشور را همراهي خواهند كرد.

معرفي و تبيين نقش راويان جنگ در صحنه نبرد، يكي از مهم‌ترين اهداف مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌‌مقدس است. در اين سفر، فرماندهان و راويان مخصوص هر يك از فرماندهان در عمليات‌هاي غرب كشور، در كنار هم قرار مي‌گيرند و نبردها را در حضور نويسندگان تشريح مي‌كنند.

اعضاي اين كاروان تحقيقاتي، 21 تا 25 فروردين سال جاري، از منطقه مهران تا قصر شيرين را مورد بازديد قرار خواهند داد.

حدود 200 راوي مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس، در طول جنگ تحميلي عراق عليه ايران در جبهه‌ها حضور داشته‌اند كه 16 نفر از آن‌ها در حين انجام وظيفه به شهادت رسيده‌اند. اسناد و اطلاعات گردآوري شده توسط راويان نيز به كوشش افراد متخصص در حوزه نگهداري اسناد، در آرشيو مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس ذخيره شده و در دسترس پژوهشگران قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط