سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
«قصه‌ی سَنگو و شوبانه»؛ روایتی خواندنی از فرصت ارزشمند زندگی کردن

انتشارات پیدایش، رمان کودک «قصه‌ی سَنگو و شوبانه» به قلم سرور کُتُبی با تصویرگری فائزه تقی‌زاده را برای گروه سنی نونهال (بالاتر از 9 سال) منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ شوبانه پیرزنی تنها و همیشه گرسنه است که یک‌روز از شدت گرسنگی، سنگی سبز و گرد را قورت می‌دهد و کمی بعد، سنگو را به دنیا می‌آورد. سنگو سنگی است که راه می‌رود، حرف می‌زند، شیطانی می‌کند و کم‌کم می‌شود دلیل زندگی شوبانه. این تمام ماجرا نیست؛ زیرا شوبانه بارها می‌میرد و نمی‌خواهد بمیرد. او در نهایت روحش را در صندوقچه‌ای پنهان می‌کند؛ اما روحش فراری می‌شود و سنگو برای پیدا کردن آن، شوبانه را ترک می‌کند.

فکر می‌کنید چه قصه عجیب‌وغریبی؟ شاید این‌طور به نظر برسد؛ اما وقتی آن را بخوانید می‌بینید از این هم عجیب‌وغریب‌تر است. «قصه‌ی سَنگو و شوبانه» در ژانر فانتزی و با روایتی بومی نوشته شده و قلم خواندنی نویسنده‌اش مخاطب را صفحه به صفحه جلو می‌برد؛ مخاطب کودکی که می‌تواند از این داستان به پرسش‌های مهمی برای فکر کردن برسد: «چرا زندگی می‌کنیم؟» و «چرا می‌میریم؟».

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«شوبانه یک جارو برداشت و افتاد به جان خانه و هر چی غبار و تار عنکبوت کنج دیوار و سر طاقچه بود، پاک کرد و خانه را برق انداخت. هر چی خر‌ت و پرت کهنه و شکسته این‌ور و آن‌ورِ خانه بود جمع کرد و دور ریخت. هر بار هم از زیر چشم به آسمان نگاه می‌کرد و می‌گفت: "دیدی؟...! دیدی هنوز زنده‌ام؟!"
سنگو گفت:"مادر شوبانه... کار نکن...! خسته می‌شی... خودم کار می‌کنم. بیل می‌زنم. از چشمه آب می‌یارم."
و شوبانه ریزریز می‌خندید.»

انتشارات پیدایش، این رمان کودک را در 108 صفحه مصور و به بهای 48 هزار تومان برای گروه سنی نونهال (بالاتر از 9 سال) منتشر و روانه کتابفروشی‌های کشور کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها