یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فرهنگی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دیدن کرد

وحید جلیلی، قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فرهنگی از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دیدن کرد. «قلعه رستم خوسف» کتابی بود که مورد توجه وی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، وحید جلیلی، قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فرهنگی از سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدن کرد و کتاب «قلعه رستم خوسف» را از غرفه انتشارات برسم خریداری کرد.

کتاب قلعه خوسف پژوهشی درباره یکی از قلعه‌های کوهستانی جنوب خراسان است که در گذشته از این منطقه با نام قهستان یاد می‌شده است. برخلاف دیگر مطالعات، این اثر تک نگاشته‌ای است که تلاش دارد به طور مشخص تنها بر قلعه رستم در منطقه خوسف از منظر باستان‌شناسی، تاریخ و معماری بپردازد. 

یکی از ویژگی‌های مهم این قلعه که در قلاع دیگر تا کنون کمتر دیده شده است وجود تعداد زیاد سنگ‌نوشته‌هایی است که انتساب این قلعه را به دوران میانه اسلامی تائید می‌کند. از این رو محتوای مطالب بیان شده در این کتاب می‌تواند مورد استفاده علاقه‌مندان تاریخ و باستان‌شناسی در دوران اسلامی جنوب خراسان قرار گیرد.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها