سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
رونمایی دو کتاب تاریخی درباره استان فارس و برپایی کارگاه صحافی خانگی

انتشارات نوید شیراز در روز‌های برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دو اثر تاریخی رونمایی و کارگاه آموزش صحافی در خانه را برگزار می‌کند.

علی نوید‌گویی، مدیر انتشارات نوید شیراز به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این انتشارات با بیش از 200 عنوان کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت که از این میان 45 عنوان کتاب تازه‌نشر‌ است. البته شماری از این آثار زیر چاپ هستند و در هر روز از نمایشگاه دو یا سه عنوان کتاب تازه به غرفه انتشارات می‌رسند.

وی از کتاب «تخت جمشید از نگاه آنتوان سوریوگین» به عنوان یکی از آثار تازه‌نشر نوید شیراز یاد کرد و گفت: این کتاب تصاویری از آثار باستانی تخت جمشید در زمان ناصر‌الدین شاه قاجار را در بر دارد که توسط طاهره اسلامی و درنا نویدگویی تدوین و ترجمه شده است. «تخت جمشید از نگاه آنتوان سوریوگین» اسفند سال 1393 در کاخ گلستان رونمایی شده بود.

نوید‌گویی ادامه داد: همچنین کتاب «برای همه» نوشته محمد دلیری اصل که به تحلیل اوضاع سیاسی جهان و رشد خشونت می‌پردازد، «تخت جمشید در تاریخ معاصر» نوشته محمد‌حسن طالبیان، غلامرضا خجندی و مازیار کاظمیکه همراه با فیلمی مستند ارایه خواهد شد، کتاب کهگیلویه و ایلات آن» با تصحیح و تعلیقات سید ساسان منصوری‌طباطبایی درباره تاریخ و جغرافیای استان کهگیلویه و بویراحمد و بهبهان و مجموعه آثار استاد محمد بهمن‌بیگی شامل «اگر قره قاچ نبود»، «بخارای من ایل من»، «به اجاقت قسم»، «طلای شهامت» و «عرف و عادت» کتاب‌های شاخص انتشارات نوید شیراز در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تشکیل می‌دهند.

نویدگویی درباره کار‌های ویژه این انتشارات در روز‌های برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: آثار انتشارات نوید شیراز 10 درصد تخفیف دارند اما مراجعانی که به صورت عمده خرید داشته باشند تا 30 درصد هم تخفیف دریافت می‌کنند. همچنین، هم‌زمان با رسیدن آثار تازه به غرفه، نویسندگان این کتاب‌ها نیز حضور خواهند یافت.

وی از برپایی آیین رونمایی برای دو کتاب تازه‌نشر تاریخی در نمایشگاه خبر داد و افزود: آیین رونمایی کتاب‌های «گویش لارستانی»، «تاریخ استهبان» و چاپ تازه‌ای از دیوان حافظ در 23 اردیبهشت 93 برگزار می‌شود. در این آیین برخی از نویسندگان کتاب‌ها نیز خواهند داشت.

نوید‌گویی درباره دیگر برنامه‌های انتشارت نوید شیراز توضیح داد: برگزاری کارگاه یک روزه آموزش صحافی در خانه و نمایش نخستین ماشین چاپ رومیزی که به ایران وارد شد دیگر برنامه‌های غرفه انتشارات نوید شیراز است. این ماشین چاپ، مطالبی را هم برای مرجعان منتشر می‌کند.

غرفه انتشارت نوید شیراز در راهروی چهارم، شماره چهار واقع شده است. بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت در شبستان مصلای امام خمینی (ره) برپا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها