شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
چهار رمان اولی در فهرست نامزدهای جایزه دیلان توماس

جایزه ادبی دیلان توماس فهرست نهایی نامزدهای خود را معرفی کرد. در این فهرست 6 نفره، 4 رمان اولی حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، این جایزه 2 هزار پوندی که از سوی دانشگاه سوانسی اهدا می‌شود، ویژه نویسندگان 39 ساله یا کمتر و برای همه انواع ادبیات، آزاد است. فهرست نهایی شش نفره امسال شامل سه رمان، دو مجموعه داستان کوتاه و یک کتاب شعر است.

جان گاور، نویسنده ولزی و مدرس زبان انگلیسی در دانشگاه سوانسی، مگی شیپ‌استید، برنده جایزه دیلن توماس در سال 2012، راشل لانگ، شاعر و بنیانگذار مرکز شعر اکتاویا برای زنان رنگین پوست و پراجوال پاراجولی، نویسنده نپالی-هندی و جزو نامزدهای نهایی جایزه دیلن توماس در سال 2013 از داوران جایزه دیلن توماس 2023 هستند.

وارسان شایر، شینا پاتل و سابا سامز، سه نویسنده بریتانیایی فهرست نهایی امسال هستند.

وارسان شایر، نویسنده سومالیایی برتانیایی، برای نخستین مجموعه شعر خود با عنوان «آمرزش دختری که با صدایی در سر بزرگ شد» در فهرست نهایی امسال قرار گرفته است. او این مجموعه داستان را در سال 2022 منتشر کرد.

شینا پاتل با اولین کتاب خود با عنوان «من یک طرفدار هستم» که به تازگی برای جایزه ادبیات داستانی زنان و جایزه جالاک نامزد شده، در فهرست اولیه نامزدهای دیلن توماس قرار گرفته است.
سابا سامز با 26 سال سن، جوان‌ترین نویسنده فهرست نهایی امسال است و برای مجموعه داستان کوتاهش با عنوان «ارسال برهنه‌ها» که استانداردهای دوگانه در زندگی زنان را برجسته می‌کند، در فهرست نهایی قرار گرفته است.

این فهرست با سه نویسنده غیر انگلیسی تکمیل می‌شود: سارا باومه ایرلندی، رابی آرنوت استرالیایی و آرینزه ایفاکاندو نیجریه‌ای.

سارا باومه برای سومین رمان شاعرانه‌اش با عنوان «هفت مناره» نامزد این جایزه شده است. این کتاب زن و شوهری را در حال فرار به جنگل‌های جنوب غربی ایرلند به تصویر می‌کشد.

رابی آرنوت برای سومین رمانش با عنوان «لیمبرلاست» که خوانندگان را با داستان زندگی یک مرد به صحرای تاسمانی می‌برد، در فهرست نهایی قرار گرفته است.

آرینزه ایفاکاندو برای مجموعه داستان کوتاه خود با عنوان «فرزندان خدا چیزهای کوچک شکسته‌ای هستند»  نامزد شده است که زندگی مردی عجیب و غریب را دنبال می‌کند.

برنده سال گذشته این جایزه، رمان‌نویس، شاعر و مقاله‌نویس آمریکایی، پاتریشیا لاک‌وود برای نخستین رمانش با عنوان «هیچ‌کس درباره‌اش صحبت نمی‌کند» بود.

برنده نهایی جایزه امسال 11 ماه می، پیش از روز جهانی دیلن توماس در 14 این ماه اعلام می‌شود.
جایزه دیلن توماس دانشگاه سوانسی به ارزش 20 هزار پوند، یکی از معتبرترین جوایز ادبی انگلستان برای نویسندگان جوان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها