سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
فردوسی شاعرانه از امام رضا (ع) می‌گوید/ «زیارت کبوترها» زیرچاپ رفت

فارس - کتاب جدید هادی فردوسی شاعر جوان استان فارسی به زیرچاپ رفته و مجموعه شعر کودکانه درباره حضرت احمد ابن موسی (ع) را نیز آغاز کرده است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) - نجمه اشرفی: هادی فردوسی اهل روستای کته گنبد سروستان استان فارس از شاعران جوان معاصر استان است که از سال‌های ابتدای جوانی با رباعی‌های نغزش به عنوان چهره ملی شعر فارسی مطرح شد.

او بار دیگر عشق و ارادتش به امام رضا (ع) را در اشعار کودکانه جاری کرده و تازه‌ترین اثرش  باعنوان (زیارت کبوتر ها) توسط انتشارات شهرداری مشهد زیرچاپ رفته و بزودی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

اشعار این شاعر خوش ذوق که بیش از یکصد رتبه از جشنواره‌های استانی و کشوری در سالیان اخیر در کارنامه دارد، از متروی تهران و محصولات هنری شهرداری مشهد تا کتاب‌های درسی دانش آموزان در سراسر کشور به چشم می‌خورد.

وی اخیرا با همکاری علیرضا قزوه و دفتر شعر و موسیقی صداو سیمای کشور بیشتر مشغول ترانه سرایی و تصنیف وسرود است. نماهنگ‌هایی چون عیدانه،  دولت سحر، قیام سرخ شهریور درباره قیام خونین ۱۷ شهریور ، شبیه خون مدفون درباره حادثه صحرای طبس، خاک عشق درباره همدلی اقوام ایرانی که در شبکه های سراسری پخش شده ماحصل این همکاری هنرمندانه است.

معرفی شاعرانه شاهچراغ(ع) برای کودکان کلید خورد

فردوسی در گفتگو با خبرنگار ایبنا خبر داد: پس از مجموعه هشت جلدی اشعار کودکانه که در نیمه دوم دهه نود با انتشارات بوی بهشت شهرداری مشهد کار کردم چند بار اعلام کردم آمادگی دارم مجموعه شعر کودکانه و بزرگسال درباره حضرت احمدابن موسی(ع) کار کنم ولی از طرف متولیان پشتیبانی نشد‌م.

وی ادامه داد: امسال با توجه به روال رو به بهبود اداره فرهنگ و ارشاد، حوزه هنری فارس و بسیج هنرمندان سرودن مجموعه شعر کودکانه درباره حضرت احمد ابن موسی (ع) را آغاز کردم و امیدوارم که مسئولان مربوطه استقبال کنند تا کار به سرانجام مطلوبی برسد.

وی ابراز داشت: کتاب( گنجشک‌های گوهر شاد) اولین مجموعه شعر کودکانه دربارة قیام گوهر شاد بود که در دهه 90 به حمایت آقای جلیلی در شهرداری مشهد منتشر شد و پس از آن در جشنواره های زیادی قیام گوهرشاد دست مایه تولید آثار هنری برای کودک و نوجوان قرار گرفت. در سومین حرم اهل بیت هم ظرفیت های زیادی وجود دارد که می‌توان هنرمندانه به آن ها پرداخت و جریان ادبی ایجاد کرد. این کار همت متولیان را می‌طلبد.

به گزارش ایبنا مجموعه شعر کودکانه‌ زیارت کبوترها همزمان با ایام دهه کرامت در حال طی مراحل پایانی چاپ است و بزودی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها