یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
۲۶۸ اثر در سامانه دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی ثبت‌شده است

گلستان- رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: تاکنون ۲۶۸ اثر در قالب ۲۶۸ گروه و به تعداد نفرات حدوداً سه هزار و ۷۸۲ نفر، اثر خود را در سامانه دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی ثبت کرده‌اند.

مرجان طریک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در گرگان، گفت: دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی امام رضا (ع) توسط بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و با مشارکت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش‌وپرورش استان گلستان به میزبانی شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

وی ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت را از مهم‌ترین اهداف برپایی این رویداد عنوان کرد.

طریک افزود: فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ به‌منظور انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی و بسط و ترویج هنرهای آوایی با محوریت فرهنگ رضوی از دیگر اهداف این جشنواره معنوی است.

وی ادامه داد: بی‌شک تعامل و تبادل هنری با اقوام ایرانی در نشر نواهای مذهبی؛ شناسایی و حمایت از جوانان مستعد و خلاق در حوزۀ شعر و سرود با تأکید بر موسیقی نواحی و ترویج روحیۀ تلاش و کار گروهی و ایجاد شورونشاط دینی به‌ویژه در میان جوانان و نوجوانان از ره‌آوردهای این‌چنین جشنواره‌هایی خواهد بود.

طریک افزود: این جشنواره در سه بخش رقابتی، همگانی غیرحضوری (اجرای گروهی دانش آموزان در فضای مدرسه) و اجراهای پاتوقی (میدانی و خیابانی در نقاط مختلف شهر) برگزار می‌شود.

رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: تاکنون ۲۶۸ اثر در قالب ۲۶۸ گروه و به تعداد نفرات حدوداً ۳۷۸۲ نفر، اثر خود را در سامانه جشنواره ثبت نموده‌اند.

وی افزود: آثار پس از دانلود از سایت و بررسی اولیه توسط داوران به بخش اول راه پیداکرده و منتخبین به حضور در مراسم اختتامیه در استان دعوت می‌شوند.

مرجان طریک ادامه داد: درنهایت در هر بخش ۳ گروه به‌عنوان برگزیده معرفی خواهند شد و به آن‌ها جوایزی طبق فراخوان اعلامی اهدا خواهد شد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه آیین اختتامیه این رویداد در تیرماه سال جاری در حال حاضر پیش‌بینی‌شده است، گفت: در بخش انفرادی به ۸ نفر در بخش‌های (آهنگسازی، رهبری، مربی‌گری گروه، تک‌خوان و شاعر برگزیده) لوح تقدیر و جایزه نقدی نیز اهدا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها