یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
دستگاه‌ها ملزم به هزینه‌کرد یک درصد بودجه در بخش فرهنگی هستند/ انجام خرید حمایتی از نویسندگان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مطابق قانون هر دستگاه اجرایی ملزم به هزینه یک درصد از اعتبارات خود در حوزه فرهنگی است.

امراله حسنی در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید و پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده، بحث بودجه فرهنگی دستگاه‌های اجرایی و پایبندی به آن است.

وی با اشاره به اینکه مطابق قانون هر دستگاه اجرایی ملزم به هزینه یک درصد از اعتبارات خود در حوزه فرهنگی است، افزود: قبلا میزان بودجه فرهنگی دو درصد تعیین شده بود، اما عملا این اتفاق در هزینه‌کرد رخ نمی‎‌داد به همین دلیل میزان اعتبارات کاهش یافته اما الزام دستگاه‌ها برای هزینه‌‎کرد بیشتر شده است.

حسنی اضافه کرد: طبق قانون جدید سیاست‌های اجباری اعمال می‌شود که دستگاه‌ها را ملزم می‌کند، هزینه‌کرد فرهنگی را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته در حوزه فرهنگ بسیار ناچیز است، افزود: با توجه به هجمه سنگینی که در حوزه فرهنگ وجود دارد، باید اعتبارات در این بخش افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلفی در حوزه فرهنگی دخیل هستند، اضافه کرد: با این حال محدودیت اعتباری در حوزه فرهنگی چشمگیر و محسوس است؛ اما نباید به این بهانه شانه خالی کرده و اقدامات فرهنگی انجام نشود.

حسنی در ادامه به بخشی از اقدامات این اداره کل در حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: حمایت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی از هر بخش متفاوت است، برای مثال در حوزه کتاب و نویسندگی با خرید حمایتی از نویسندگان حمایت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با انتقاد از نگاه پایین دستی به حوزه فرهنگی افزود: متاسفانه با وجود اهمیت موضوعات فرهنگی توجه زیادی به آن وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها