شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
نمایشگاه کتاب تهران یک گردهمایی تأثیرگذار و پربار فرهنگی است

ملوک هاشمی مولف و قصه‌پژوه ایلامی گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یک گردهمایی تأثیرگذار، جذاب و پربار فرهنگی است.

ملوک هاشمی مولف و قصه‌پژوه ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: نمایشگاه کتاب 1402 یک گردهمایی تأثیرگذار و جذاب و پربار فرهنگی است.
 
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادامه داد: برپایی این رویداد فرهنگی و استقبال مناسب از آن، میزان توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و سرانه مطالعه در هر جامعه را نشان می دهد که خوشبختانه در این سال‌ها استقبال از نمایشگاه مناسب بوده است.

مؤلف کتاب «تأثیر قصه و قصه‌گویی بر هوش نوجوانان» ادامه داد: خوشبختانه در برخی از غرفه‌ها فعالیت‌های فرهنگی و ادبی همچون قصه‌گویی، روخوانی کتاب و مشاوره و معرفی کتاب اجرا می‌شود که این رفتار فرهنگی، نقش مهمی در ترغیب کودکان و نوجوانان و علاقه‌مندان به کتاب دارد.
 
معاون فرهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران، رنگین‌کمانی از اتفاق‌های جالب و جذاب برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است که در آن برای تمام سلیقه‌ها محتوای مکتوب وجود دارد و تلاش ناشران، مولفان و تلاشگران حوزه چاپ و نشر کتاب، برای تولید محتواها و ارائه خدمات فرهنگی برای مخاطبان، ستودنی است.
 
این فعال فرهنگی ادامه داد: اختصاص یارانه و بن خرید کتاب برای مولفان و اهالی قلم و فرهنگ،کمک و حمایتی مناسبی برای تلاشگران حوزه فرهنگ و کتاب است که جای تقدیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.
 
وی ادامه داد: نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه حضوری، فرصت خیلی خوبی برای علاقه‌مندانی است که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند و از این مسیر می توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: حضور در این رویداد فرهنگی، امکان تبادل اندیشه و فکر و کتاب‌های تازه برای علاقه‌مندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی میسر می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها