سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
ثبت‌نام 200 زنجانی در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ثبت‌نام 200 زنجانی در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف خبر داد و گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام 15 خردادماه اعلام شده است.

حجت‌الاسلام موسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآنی کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در رشته‌های آوایی و معارفی، برای ثبت نام از 16 اردیبهشت آغاز شده و تا 15 خرداد ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در 10 رشته شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، دعا خوانی، اذان، تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مدیحه‌سرایی و همخوانی برگزار می‌شود؛ اضافه کرد: متقاضیان به‌طور همزمان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در 3 رشته از جمله یکی از رشته‌های انفرادی آوایی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، رشته‌های حفظ، اذان و دعاخوانی و یک رشته گروهی شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم  شرکت کنند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در طی 4 روز گذشته از آغاز ثبت‌نام 200 نفر در سایت مسابقات ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند، گفت: این آمار در مقایسه با سال قبل بسیار خوب است.

وی با اشاره به تربیت استعدادهای برتر قرآنی در استان زنجان به ویژه در رده سنی نوجوانان و جوانان افزود: در ادوار گذشته شرکت‌کنندگان زنجانی جزو رتبه‌های نخست مسابقات در رده کشوری و بین‌المللی بوده‌اند.

موسوی با اشاره به اعزام یکی از قاریان زنجانی به حج تمتع گفت: علیرضا عتیق‌زاده از زنجان به همراه 19 فعال منتخب قرآنی کشوری برای قرائت قرآن کریم در سرزمین وحی در سال‌جاری به حج اعزام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: ماه گذشته نیز یونس شاهمرادی قاری ممتاز زنجانی‌ رتبه نخست دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و اذان «عطر الکلام» عربستان را کسب کرد که افتخار بزگری برای استان محسوب می‌‎شود.

گفتنی است، در حال حاضر بیش از 200 موسسه و خانه قرآنی در استان زنجان فعالیت دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها