دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
توزیع 3 هزار تن کاغذ تحریر با ارز ترجیحی به زودی آغاز می‌شود

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توزیع 3 هزار تن کاغذ وارداتی با ارز ترجیحی طی روزهای آتی خبر داد.

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با بیان اینکه نخستین محموله کاغذ خارجی با ارز ترجیحی وارد کشور شده است، گفت: این کاغذها در انبار وجود دارند و منتظر قیمت‌گذاری سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده هستیم تا فرآیند توزیع را آغاز کنیم.
 
وی افزود: در مرحله نخست قرار است 3 هزار تُن کاغذ خارجی با ارز ترجیحی در میان ناشران توزیع شود و در مراحل بعد نیز با ورود، ترخیص و قیمت‌گذاری کالاها روند توزیع آغاز خواهد شد.
 
احمدوند با اشاره به روند تامین کاغذ تولید داخلی بیان کرد: شرکت چوب و کاغذ مازندران کار خود را انجام می‌دهد؛ البته مدتی به دلیل قطعی برق و گاز در زمستان دچار مشکل بود، اما اکنون فرآیند تولید منظم شده است.
 
وی ادامه داد: شرکت چوب و کاغذ مازندران، پس از رفع مشکلات، درحال آماده‌سازی تولید و عرضه کاغذهای ایرانی به ناشران است و این روند به شکل سابق انجام می‌شود.
 
به گزارش ایبنا؛ رسیدن به خودکفایی در تولید کاغذ ازجمله اهداف و ماموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم است که به صورت جدی پیگیری می‌شود؛ علاوه‌براین واردات کاغذ خارجی نیز با توجه به نیاز ناشران در دستور کار دولت قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها