پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
شبکه آی‌فیلم توانسته شرکای خوبی در بازار فیلم پیدا کند

فاطمه جواهرساز مدیر بخش بازار جشنواره چهل و یکم فیلم فجر گفت: زمان خوبی است که آی‌فیلم در این بازار شرکت کند و خودش را درسطح گسترده معرفی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ حسین نظرعلی: فاطمه جواهرساز مدیر بازار این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و مدیر طرح و نظارت شبکه آی‌فیلم است. 
وی در گفتگو با خبرنگار جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: با توجه به اینکه اولین حضور شبکه آی‌فیلم در این بازار است این شبکه توانسته ارتباط خوبی را با شرکت‌های پخش و توزیع و شرکت‌های خرید و فروشی که در این بازار حضور دارند داشته باشد. به نظرم این نقطه شروع خوبی برای آی فیلم است که بتواند در بازا‌رهای جهانی بعدی هم شرکت کند و بتواند بحث تولید مشترک و ارائه محصولات خودش و یا حتی خرید بعضی از محصولات برای کانال‌های خودش را داشته باشد.  
جواهرساز در پاسخ به این پرسش که آیا تغییری دربازار امسال با سه سال گذشته که او مدیربازار بین‌الملل بوده ایجاد شده است گفت: امسال چون بعد از یکسال و نیم بازار دوباره درحال برگزاری است و بعد از چندسال که بازار به صورت مستقل در بازار جهانی فیلم فجر برگزار می‌شد، امسال بخش بین الملل و ملی تلفیق شده‌اند سعی کردیم چند پاویون داشته باشیم. هیات هایی که از روسیه، عراق، لبنان و سوریه آمده بودند پاویون (غرفه های بزرگ) در اختیارشان قراردادیم که استقبال بسیارخوبی هم از این پاویون‌ها شد. 
وی درباره علت حضورشبکه آی‌فیلم دربازار این دوره از جشنواره عنوان کرد:من حدود 4 ماه است که درطرح و نظارت شبکه آی‌فیلم حضوردارم. چون درشبکه آی‌فیلم حضورداشتم دیدم بازار فیلم درحال شروع شدن است و زمان خوبی است که آی‌فیلم در این بازار شرکت کند و خودش را درسطح گسترده معرفی کند. آی‌فیلم مخاطبان خیلی خوبی دارد و بهتر است دامنه فعالیتش درسطح دنیا معرفی شده و شناخته شود. 
جواهرساز در تشریح کانال‌های آی فیلم توضیح داد: با توجه به اینکه این شبکه 4 کانال دارد که شامل کانال دری ، کانال عربی ، کانال انگلیسی و فارسی است. با توجه به مخاطبین خودش که در نواحی مختلف جهان دارد و در قلمروهای پخش ماهواره ای اش دارد می تواند باعث شود مخاطبینش به خرید آثار از همان بخش رسانه بین المللی سازمان کشیده شوند و آی‌فیلم نقش میانجی را داشته باشد. بهتراست آی فیلم برخی از آثار را که به زبان دری و تاجیکی و افغانی است را به صورت مستقل خریداری کند. ما 7 کشورفارسی زبان داریم که می توانیم با آنها تعامل داشته باشیم. 
وی درباره روند خرید وفروش آثارسازمان صداوسیما گفت: محصولات سازمان را اداره کل تامین برنامه خارجی و رسانه بین‌الملل که درواقع کار فروش محصولات سازمان را انجام می دهد و متولی این کار است به فروش می رساند. آی‌فیلم هم ازشبکه های برون مرزی به حساب می آید. پروسه فروش فعلا از یک منبع انجام می شود. شاید تدابیری اندیشیده شود که معاونت برون مرزی هم بخواهد فعالیت هایی در این زمینه داشته باشد و کمک حال باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها