پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
قصه‌گویان ایلامی به مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه یافتند

فاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری استان ایلام به ایبنا گفت: مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ایلام برگزار شد و برگزیدگان و شایستگان تقدیر راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای این جشنواره معرفی شدند.

فاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ایلام به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در این جشنواره از بین شرکت‌کنندگان در همه بخش‌ها نفرات اول تا سوم برگزیده می‌شوند و به بخش ملی راه پیدا می‌کنند و اواخر آبان ماه سال‌ جاری برگزیدگان مرحله استانی، در جشنواره منطقه‌ای که در شهر اصفهان برگزار می‌شود، به رقابت خواهند پرداخت.
 
وی هدف کلی این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی عنوان و تصریح کرد: ایجاد زمینه برای ارتقا دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان، کارشناسان و استادان این حوزه، احیاء سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم، برنامه‌ریزی برای تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی، مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به‌عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
 
رستگار ادامه داد: بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با شعار«قصه صدای زندگی است» همچون سال‌های گذشته با محورهای موضوعی امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها، ایثار و ازخودگذشتگی «جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی» برگزار شد.
 
 رستگار بیان کرد: بخش ملی شامل قصه‌گویی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها است و برگزیدگان مرحله استانی به مرحله منطقه ای با میزبانی استان اصفهان راه پیدا می‌کنند و سپس برای شرکت در جشنواره ملی و بین المللی آماده می شوند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام عنوان کرد: بخش آئینی سنتی شامل اجرای قصه‌گویی با نگاه به سنت‌ها و آئین‌های دینی و ایرانی به یکی از شیوه‌های نقالی، پرده‌خوانی و یا شمایل‌گردانی است که نوجوانان ۱۲ تا ۱۸سال استان ایلام در این بخش نیز شرکت داشتند.

 

در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی، هیئت داوران از میان شرکت‌کنندگان، نفرات برتر را به شرح زیر انتخاب کردند:

در بخش ملی نوجوانان
نفر اول؛ مهشید نظریان از مرکز شماره یک ایلام
نفر دوم؛ ماریا تزوال از مرکز صالح آباد
نفر سوم؛ زهرا زینی‌وند از مرکز دره‌شهر
شایسته تقدیر اول؛ کوثر صیدیوسفی از مرکز صالح‌آباد
شایسته تقدیر دوم ؛ شادی پروین از مرکز ایوان

در بخش آئینی سنتی نوجوان
نفر اول؛معصومه پوراسماعیل از مرکز شماره ۳ ایلام

در بخش ملی بزرگسال
نفر اول؛منیره پورکریم از مرکز مجتمع و مرکز شماره ۴ ایلام
نفر دوم ؛شیرین محمدی از مرکز مجتمع شهدای کودک
نفر سوم ؛صبا بهارپور از مرکز ایوان

شایسته تقدیر بزرگسالان
نفراول؛آرزو گوهری از مرکز دره‌شهر
نفر دوم؛ صدیقه تقوی از مرکز لومار

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها
نفر اول مرتضی زینی‌وند از دره‌شهر
نفر دوم؛ قلی عزیزی از مرکز شماره ۱ ایلام
نفر سوم؛ سبزی رشیدی از مرکز آبدانان

در بخش زبان اشاره نیز طاهره شهامت مقام اول را کسب کرد.
 
به گزارش ایبنا؛ داوری مرحله استانی جشنواره در استان ایلام را ملوک هاشمی(قصه‌گو، قصه‌پژوه و معاون فرهنگی کانون استان)، مصطفی عبدالمحمدی (قصه‌پژوه و معاون صدای مرکز ایلام) و طاهره رحمتی (قصه‌گو و مسئول مرکز صالح‌آباد) بر عهده داشتند.

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «مرحله استانی» چهارشنبه (27 مهرماه) باحضور مدیرکل کانون پرورش فکری، معاون فرهنگی، کارشناسان ستادی، مسئولین مراکز، مربیان، والدین، اولیای تربیتی، اعضا و دانش آموزان و شرکت‌کنندگان این جشنواره در محل مجتمع شهدای کودک شهر ایلام برگزار شد.
 
بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «قصه صدای زندگی است» در دو بخش رقابتی و غیررقابتی سراسر کشور اجرا و در آیینی ‌همزمان با شب یلدا،  قصه‌گویان منتخب معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها