شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
اُفت 50 درصدی فروش نوشت‌افزار/ «ماهی سیاه کوچولو» همچنان پرفروش است

مدیر کتاب‌فروشی پردیس کتاب اصفهان گفت: با توجه به بلاتکلیفی خانواده‌ها به‌دلیل شرایط خاص کنونی و همچنین وضعیت نامطلوب اقتصادی، شاهد اُفت حداقل 50 درصدی فروش در بخش‌ نوشت‌افزار در مقایسه با شهریورماه سال گذشته بودیم.

مهرداد فروزنده؛ مدیر کتاب‌فروشی پردیس کتاب اصفهان، در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، با اشاره به عناوین کتاب‌های پرفروش پردیس کتاب اصفهان در ماه جاری (شهریور 99) گفت: پرفروش‌های ما در این ماه به ترتیب عبارت بودند از «آیدا در آیینه»، «ماهی سیاه کوچولو»، «پنج قدم فاصله»، «رنج‌های ورتر جوان»، «سوکورو تازاکی بیرنگ و سال‌های زیارتش»، «آینده دموکراسی»، «سه‌رنگ، خانه درختی ۱۱۷»، «دختران بلندپرواز»، «مغازه خودکشی»، «هنر خوب زندگی کردن» و «اصل‌گرایی».

وی درباره وضعیت فروش بخش نوشت‌افزار پردیس کتاب اصفهان هم عنوان کرد: با توجه به بلاتکلیفی خانواده‌ها به‌دلیل شرایط خاص کنونی و همچنین وضعیت نامطلوب اقتصادی، شاهد اُفت حداقل 50 درصدی فروش در بخش‌ نوشت‌افزار در مقایسه با شهریورماه سال گذشته بودیم.

فروزنده گفت: افزایش قیمت‌ها نسبت به سال گذشته و حتی ماه‌های گذشته بسیار چشمگیر بود و با وجود کاهش حاشیه‌ سود ازسوی فروشندگان نوشت‌افزار، باز هم قیمت‌های فعلی فشار مضاعفی بر خانواد‌ه‌ها وارد می‌کند. ازسوی دیگر، کمبود موجودیِ برخی از محصولات در بخش نوشت‌افزار در شبکه‌ توزیع هم - که دلیل آن مشکلات اقتصادی و محدودیت واردات این محصولات است - یکی دیگر از مشکلاتی است که در بخش نوشت‌افزار، فروشگاه‌ها با آن مواجه هستیم.

مدیر کتاب‌فروشی پردیس کتاب اصفهان ادامه داد:  فروشگاه‌ها امسال محتا‌ط‌‌تر عمل می‌کنند و در حد نیاز کوتاه‌مدت خود اقدام به خرید می‌کنند و از تهیه و عرضه‌ برخی از محصولات پرریسک‌تر خودداری خواهند کرد. چراکه شرایط فعلی برای هیچ‌کس به‌طور کامل قابل پیش‌بینی نیست.

وی افزود: بسیاری از خانواده‌ها نیز خرید نهایی خود برای مدارس را به تعیین تکلیف نهایی شیوه‌ و زمان فعالیت مدارس موکول کرده‌اند. در واقع ترجیح داده‌اند تا منتظر بمانند و ببینید در ادامه مدارس دقیقاً چه زمانی و به چه شکلی فعالیت خواهند کرد و براساس نیاز واقعی و نه پیش‌بینی نیازشان، خرید کنند.

فروزنده در پایان بیان کرد: البته از نظر سبد خرید خانواده‌هایی که در این ایام خرید کرده‌اند، تغییر خاصی دیده نمی‌شود و در واقع خانواده‌هایی که تاکنون اقدام به خرید کرده‌اند، نوشت‌افزارهای متداول و پرکاربرد را مثل سال‌های گذشته در اولویت قرار داده‌اند و از این نظر تغییر ملموسی مشاهده نمی‌شود. در ادامه باید منتظر ماند و دید وضعیت فعالیت مدارس چه تأثیری بر وضعیت فروش این بخش وبخش کتاب در ماه آتی یعنی مهرماه خواهد گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها