پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
منصوری: «زندگی مسلمانان در قرون وسطی» تصور دیگری به مخاطب می‌دهد

رضا منصوری، معاون پژوهشی پیشین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کتاب «زندگی مسلمانان در قرون وسطی» را برای مطالعه آخر هفته به دوستداران کتاب پیشنهاد کرد.

دکتر رضا منصوری، معاون پژوهشی پیشین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره پیشنهاد مطالعه آخر هفته اظهار کرد: کتاب «زندگی مسلمانان در قرون وسطی» نوشته علی مظاهری با ترجمه مرتضی راوندی را به دوستداران کتاب و کتابخوانی پیشنهاد می‌کنم. این کتاب انعکاس زندگی مسلمانان، بین قرون دهم تا سیزدهم میلادی است.
 
وی با اشاره به دلایل پیشنهاد این کتاب برای مطالعه افزود: به‌نظر می‌‌رسد که هر ایرانی باید این کتاب را مطالعه کند. آگاهی از گذشته خود و کشور‌های اسلامی و به دنبال آن تحول در زندگی شخصی، مهم‌ترین تاثیرات مطالعه این کتاب بر مخاطب است.
 
منصوری ادامه داد: با توجه به استنادات تاریخی فراوان، مطالعه کتاب «زندگی مسلمانان در قرون وسطی» تصور دیگری از تحولات زندگی آن روزگار در اختیار مخاطب قرار می‌دهد؛ البته نویسنده به سقوط تمدن اسلامی اشاره نکرده است.

اثر حاضر تحقیقی است درباره شیوه زندگی روزانه و آداب و سنن و ساختار اجتماعی و اقتصادی مسلمانان در قرون میانه (قرن دهم تا سیزدهم میلادی برابر با چهارم تا هفتم هجری قمری).

مطالب کتاب در 10 بخش سامان یافته است. «زندگی مذهبی مسلمانان»، «پرورش و آموزش کودکان»، «کانون خانواده»، «حیات سیاسی و اجتماعی»، «دانش و فرهنگ و نمودها و ابزارهای آن»، «زندگی در شهرها»، «تصویری از کاروانسراها و بازارها»، «ویژگی‌های اقتصادی کشاورزی»، «صنعتگران و پیشه‌وران» و «نحوه داد و ستد و سوداگری مسلمانان» از جمله بخش‌های مختلف کتاب را تشکیل می‌دهد. 

کتاب «زندگی مسلمانان در قرون وسطی» در 476 صفحه، شمارگان 3 هزار و 300 نسخه از سوی نشر صدای معاصر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها