چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
برگزاری نخستین جشن خانواده صنعت چاپ آذربایجان‌غربی/ بازدید مشاور وزیر ارشاد از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ورود نزدیک به ۷۰ هزار تُن کالای چاپی به کشور در ۹ ماه گذشته را از نشانه‌های نامطلوب بودن وضعیت صنعت چاپ دانست؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران دیجیتال خواست در تولیدات خود به مخاطبان بین‌المللی نیز توجه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) محمودرضا برازش در نخستین جشن خانواده صنعت چاپ آذربایجان‌غربی که در مجتمع فرهنگی ـ هنری ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد سازندگی در کشور از جمله مهم‌ترین وظیفه‌هایی است که مسئولان با همکاری و همدلی با یکدیگر باید به تحقق آن کمک کنند. 

وی اظهار کرد: صنعت چاپ بسیار گسترده بوده و در تمام بخش‌ها و عرصه‌های زندگی دارای نقش و اثرگذاری است. 

برازش با اشاره به چگونگی توسعه صنعت چاپ در ایران، افزود: با توجه به این‌که صنعت چاپ در ایران ضعف‌هایی دارد اما قابلیت‌های بی‌شماری برای توسعه آن نیز وجود دارد. 

وی بیان کرد: طبق آمار به‌دست آمده صنعت چاپ ایران از جایگاه چندان مناسبی برخوردار نیست و این باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد. 

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که در 9 ماه گذشته نزدیک به 70 هزار تُن کالای چاپی وارد کشور شده‌اند، گفت: ایران از چاپخانه‌های بزرگ و توانمند بهره‌مند نیست. 

برازش اظهار کرد: تبادلات کشور ایران با دیگر کشورها به‌دلیل زبان خاص ایران، کم بوده اما استان آذربایجان‌غربی به دلیل همسایگی با سه کشور امکان ارائه و دریافت خدمات چاپی را دارد. 

وی افزود: آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های تولیدی صنایع غذایی است و جا دارد با توجه به این مقوله، چاپ نیز به‌طور تخصصی مورد توجه قرار گیرد. 

مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده باید به آینده‌نگری صنعت چاپ نیز توجه شود و طرح‌هایی با توجیه اقتصادی مطلوب مورد حمایت قرار گیرند. 

 این همایش به عنوان چهارمین همایش مدیر مسئولان چاپخانه‌های آذربایجان‌غربی و نخستین جشن خانواده صنعت چاپ استان برگزار شد. 

همچنین افتتاح کتابخانه تخصصی چاپ و نشر با بیش از 250 عنوان کتب تخصصی حوزه چاپ، بسته‌بندی، نشر و تبلیغات،‌ بازدید از چاپخانه‌های شرکت «چاپ صنعتی پارس چاپ آریا» و شرکت «چاپ کار»، برگزاری نشست تخصصی با اعضای کمیسیون فنی چاپ استان، بازدید از شرکت چاپخانه «اُفست چاپکار» ارومیه و شرکت «چاپ صنعتی پارس چاپ آریا» از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش بود.



مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

همچنین نمایشگاه استانی رسانه‌های دیجیتال تبریز، میزبان محمودی کیا، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت ارشاد و حسن نجفی سولاری، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مقامات استانی و کشوری بود.
 
نجفی سولاری در بازدید از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال تبریز و گفت‌وگو با غرفه‌داران و تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی و نرم‌افزاری کشور، در جریان آخرین دستاوردها، اقدامات و فعالیت‌های شرکت‌های داخلی حاضر در این نمایشگاه قرار گرفت. 

وی در کنار بازدید از نمایشگاه، از ناشران دیجیتال خواست در تولیدات خود به مخاطبان بین‌المللی نیز توجه داشته باشند تا در کنار رونق بخشیدن به صنعت صادرات نرم‌افزار به انتقال و معرفی فرهنگ ایرانی و اسلامی در عرصه بین‌المللی نیز کمک کنند.

 دومین نمایشگاه استانی رسانه‌های دیجیتال تبریز از 7 مهرماه با حضور 60 شرکت نرم‌افزاری در سالن سهند محل دائمی نمایشگاه‌های تبریز کار خود را آغاز کرده و تا سیزدهم ماه جاری از ساعت 10 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط