شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۳
کتاب شهرستان شمیران از بنیاد دانشنامه‌نگاری ایران می‌آيد

کتاب شهرستان شمیران به قلم علي‌اكبر محموديان تا پايان سال از سوي بنياد دانشنامه‌نگاري ايران منتشر می‌شود. اين كتاب، اثري تحقيقاتي و پژوهشي براي علاقه‌مندان حوزه‌هاي مختلف مديريت شهري است.\

مدیر روابط عمومی این بنیاد به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت:‌ اين كتاب، اثري پژوهشي براي علاقه‌مندان حوزه‌هاي مختلف مديريت شهري است.

حامد طالبيان افزود: نقشه رنگی بخش یکم این کتاب اطلس مستقل به شمار مي‌آيد كه برای نخستین بار منتشر مي‌شود.

وي با بيان اينكه ویژگی‌های تاریخی، جعرافیایی و فرهنگی شهرستان شمیران در تدوين اين اثر مدنظر بوده است، يادآور شد: كتاب فوق مي‌تواند براي مدیران شهری حوزه شهرستان شمیران، پژوهشگران و کاوشگران جغرافیا و تاریخ این شهرستان مفيد باشد.

همچنين به گفته دکتر منوچهر اکبری، ريیس بنیاد دانشنامه‌نگاری ایران در مقدمه این کتاب، لازم است که برای کلان شهری چون تهران به تناسب شهرستان‌های وابسته و نواحی شاخص آن کتابی دانشنامه‌گونه تدوین و تألیف شود تا از مجموعه چنین آثاری دانشنامه بزرگ تهران فراهم آید. کتاب شهرستان شمیران نیز با همین نگرش تدوین شده است.

علی‌اکبر محمودیان، نويسنده كتاب نيز در مقدمه کتاب خود،گستره شهرستان شمیران بزرگ را یکی از چند سرزمین کم‌نظیر جهان دانسته كه با ویژگی‌های اساسی و مهم خود مانند ارزش فراوان گردشگری، هوای کاملاً سالم و آسمان آبی، استعداد‌های پرشمار آشکار و ناپیدایی را در خود جای داده است.

به گفته طالبيان، با توجه به اتمام مراحل تالیف، تدوین و نهایی‌سازی، پيش‌بيني مي‌شود این اثر تا پایان امسال منتشر شود و بهار سال آینده از طریق مراکز فروش در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

بنیاد دانشنامه‌نگاری ایران یکی از مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با شخصیت حقوقی مستقل است که پیش از اين با نام «بنیاد دانشنامه بزرگ فارسی» در ساحت‌های مختلف علوم و فنون به تألیف و انتشار دانشنامه و کتاب‌هاي مرجع می‌پردازد. این مرکز پژوهشی در سال 1371 و به همت مرحوم استاد احمد بیرشک بنیان گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها