چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
مشکل مناطق فاقد کتابخانه با ایجاد پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای حل خواهد شد

مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام گفت: تلاش می‌کنیم از طریق ایجاد پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای و در صورت امکان کتابخانه سیار بخشی از نیازهای شهرستان هلیلان و در مناطق فاقد شرایط ایجاد کتابخانه را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: تلاش می‌کنیم از طریق ایجاد پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای و در صورت امکان کتابخانه سیار بخشی از نیازهای شهرستان هلیلان و در مناطق فاقد شرایط ایجاد کتابخانه را برطرف کنیم.
 
سمیه حیدری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان هُلیلان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی از عوامل مهم توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه هستند، اظهار کرد: کتابخانه های عمومی به صورت روزانه میزبان جمع کثیری از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان می باشند و شرایط لازم برای انجام کارهای مهمی با هدف توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین آنها مهیاست.
 
وی با بیان اینکه تقویت منابع کتابخانه های عمومی شهرستان هلیلان از مطالبات مردم و اعضای انجمن است و در این جهت برای تهیه و ارسال کتاب های جدید بر اساس نیاز منطقه، از طرق نهاد کتابخانه های عمومی کشور و خانه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری لازم صورت خواهد گرفت،تصریح کرد:در خصوص تقاضای به حق اعضای انجمن شهرستان در ارتباط با تاسیس کتابخانه در بخش«زردلان» و دهستان «داجیوند» بخش مرکزی، مطالعات و بررسی‌های کارشناسی از طرف اداره کل کتابخانه های عمومی استان در اسرع وقت صورت خواهد گرفت و در صورت وجود شرایط لازم و اهدای زمین، قطعاً در کوتاه‌ترین زمان ممکن با کمک فرمانداری و دستگاه های حمایتی استان، مراحل عملیاتی این پروژه‌ها آغاز خواهد شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام گفت: تلاش می‌کنیم از طریق ایجاد پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای و در صورت امکان کتابخانه سیار، بخشی از نیازهای این شهرستان و در مناطق فاقد شرایط ایجاد کتابخانه برطرف کنیم.
 
حیدری تصریح کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان در راستای گسترش و تعمیق فرهنگ مطالعه در میان مردم برنامه‌های متنوع را اجرا می‌کند که برگزاری برنامه های فرهنگی در مناطق عشایرنشین از جمله آنهاست و تلاش می‌کنیم در صورت همکاری مسئولان شهرستان با همکاری اداره کل امورعشایری استان،این برنامه را در میان خانواده های عشایری هلیلان در ایام مبارک فجر برگزار کنیم.
 
همچنین کورش عیوضی، فرماندار شهرستان هلیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: ایجاد تغییرات مثبت در عملکرد و شیوه عمل، یک هنر مدیریتی است و میزان موفقیت هر دستگاهی، رابطه‌ای مستقیم با این موضوع دارد و برای توسعه کتابخوانی نیاز مبرم به این گونه تغییرات داریم و با ابتکار عمل از حداقل امکانات موجود، بیشترین بهره لازم را ببریم.
 
وی با بیان اینکه برگزاری صرف جلسات و تعریف محورهای چشمگیر برای بحث و گفتگو به تنهایی کفایت نمی‌کند و هیچگاه منجر به تحول نخواهد شد مگر اراده ای قدرتمند برای عمل در پس آنها باشد،ادامه داد: حادث شدن برخی از مسائل فرهنگی و حوادث اجتماعی در سطح شهرستان هلیلان قابل قبول نیست و نشان از کم کاری ها و بی‌ توجهی‌های گسترده در گذشته مدیریتی این منطقه است و مردم حق دارند نسبت به این موضوع حساس و نگران باشند.
 
فرماندار شهرستان هلیلان افزود: مطالبات مردمی و جامعه نخبگان هلیلان و انتقاد آنها نسبت به سهل انگاری‌ها در این زمینه به حق است و این وظیفه ما به عنوان دستگاه‌های مسئول و نهادهای فرهنگی و آموزشی سطح شهرستان است که در اینن زمینه چاره جویی کنیم.

عیوضی گفت: بخش‌های مهمی در شهرستان هلیلان مانند «زردلان» و دهستان‌هایی چون «داجیوند» که جمعیت زیادی دارند و فعالان فرهنگی آنها هم مطالبه گر هستند، فعلاً فاقد کتابخانه عمومی و مراکز فرهنگی هستند لذا تقاضای جدی ما از اداره کل کتابخانه‌ها و سایر دستگاه‌های فرهنگی استان، اقدام عاجل در این زمینه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها