سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
معرفی برگزیدگان جشنواره علمی روابط عمومی کشور

مراسم افتتاحیه نهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی سه‌شنبه (30 مهرماه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد و علی‌اصغر کیا، حمید کارگر، مونا یوسفی و دکتر فخیمی به‌عنوان برگزیدگان تالیف و ترجمه در حوزه روابط عمومی انتخاب شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی نهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی، مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم، امروز (30 مهرماه) با حضور باقر ساروخانی، پدر علم روابط عمومی ایران و دبیر کمیته علمی سمپوزیوم، هوشمند سفیدی، دبیرکل سمپوزیوم، محمدرضا رسولی، دبیر جشنواره برترین‌های روابط عمومی کشور و هوشنگ عباس‌زاده، کارشناس ارتباطات در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد و برگزیدگان جشنواره علمی روابط عمومی کشور معرفی شدند.

در این مراسم از علی‌اصغر کیا برای تالیف کتاب «روابط عمومی و جهانی شدن» و حمید کارگر به دلیل نگارش کتاب «نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات» تقدیر شد. همچنین لوح تقدیر این سمپوزیوم در حوزه ترجمه کتاب به مونا یوسفی و دکتر فخیمی برای کتاب «درک رسانه‌های اجتماعی» اهدا شد. 

علی‌اصغر کیا در کتاب «روابط عمومی و جهانی شدن» با اشاره به روند پدید آمدن انقلاب فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی به تنیده شدن تجارت، فرهنگ، دانش و رسانه اشاره کرده و به نفوذ تکنولوژی‌های نوین ارتباطات مانند اینترنت و ماهواره در زندگی انسان‌های امروز پرداخته است. همچنین در این کتاب مساله بحران ناشی از استفاده از این فناوری‌ها در از دست رفتن اصالت‌های بومی مطرح و به نقش روابط عمومی‌ها در تبدیل تهدیدها به فرصت تاکید شده است.

حمید کارگر، نویسنده کتاب «نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات» در هفت فصل تلاش کرده تا هر رخداد یا کنش رسانه‌ای را از دریچه نظریه‌های ارتباطی بنگرد و با خط‌کش بایدها و نبایدهای رسانه و ارتباطات، آ‌ن‌ها را بسنجد. این کتاب مجموعه یادداشت‌هایی به‌شمار می‌رود که هم دغدغه‌ها و نگرانی‌های نویسنده درباره فضای امروز رسانه‌های کشور را دربرمی‌گیرد و هم پرسش‌هایی را درباره فضای رسانه‌ای با هدف رسیدن به فضای مطلوب شامل می‌شوند. ارتباطات، روزنامه‌نگاری، فضای مجازی، تبلیغات، روابط عمومی، رسانه و یادداشت‌های پراکنده عناوین فصل‌های کتاب را تشکیل می‌دهند.

مراسم اختتامیه نهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی با پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد و پس از آن ساروخانی، سفیدی و «کریستف گینیسی»، دبیر انجمن بین‌المللی روابط عمومی سخنرانی کردند. در این مراسم همچنین در حوزه پایان‌نامه دکترای ارتباطات از حمیدرضا مهرعلی و سمیرا کشانی و در حوزه مقاله از مینا نظری قدردانی شد. 

نهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی با موضوع روابط عمومی هوشمند، راهبردها، شیوه‌ها و ابزارها از امروز (30 مهرماه) آغاز شد و تا یکم آبان‌ماه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها