شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
روایت فضیلت‌های حضرت زهرا(س) با استفاده از منابع اهل سنت

«بانوی نام‌ها» با ترجمه دکتر حسین فریدونی، کتابی است کوتاه که به شرح نام‌های حضرت فاطمه زهرا (س) می‌پردازد. این اثر که گزیده‌ای از کتاب «فاطمه زهرا، از ولادت تا شهادت» نوشته مرحوم سیّد محمّدکاظم قزوینی است، شامل توضیحاتی درباره 11 نام از نام‌های حضرت فاطمه‌زهرا (س) می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اغلب کتاب‌هایی که به زندگی حضرت زهرا(س) اختصاص دارند، به موضوع شهادت ایشان پرداخته‌اند، در حالی که کتاب «بانوی ‌نام‌ها» با استناد به منابع معتبر اهل سنت به بیان فضیلت‌ها و برتری‌های این بانوی بزرگ اسلام اشاره دارد.

استفاده از منابع روایی اهل سنت، از ویژگی‌های این کتاب به شمار می‌رود و به همین دلیل، این کتاب می‌تواند مورد استفاده اهل سنت هم قرار گیرد. از دیگر ویژگی‌های این اثر می توان به نثر روان آن اشاره کرد. همچنین اختصار کتاب در عین استفاده از منابع اصلی، منجر می‌شود که خوانندگان بیشتری را به خود جذب کند.

در قسمتی از کتاب که به شرح نام «مبارکه» پرداخته، می‌خوانیم: «شأن‌نزول سوره کوثر چنین است که کافری رسول اکرم(ص) را هنگامی که یکی از پسرانش از دنیا رفت، سرزنش کرد و گفت: محمد بدون نسل و بازمانده شد و زمانی که خود وی از دنیا برود، یاد و برنامه و دین او نیز خواهد رفت. آن گاه، خدای تعالی این سوره را نازل فرمود تا به رسولش آرامش بخشد. گویی پروردگار به وی تسلا می بخشد که: اگر امروز پسرت از دنیا رفت، پس در عوض به تو فاطمه را بخشیدیم. اگر چه به نظر می‌رسد وی فقط یک نفر است، خدای تعالی این یک نفر را زیاد خواهد گردانید.»

کتاب«بانوی نام‌ها» با روایت مرحوم علامه سید محمدکاظم قزوینی و ترجمه دکتر حسین فریدونی با شمارگان هزار و پانصد نسخه در 80 صفحه و به قیمت 32 هزار ریال، نخستین بار از سوی انتشارات آفاق منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط